شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ 3435 0 2

رئیس خانه ریاضیات ایران به ضرورت تقویت کتابخانه های مدارس کشور بویژه در زمینه کتب مرتبط با علم ریاضیات تاکید کرد.

رئیس خانه ریاضیات ایران:

تجهیز کتابخانه های مدارس کشور به کتب ریاضیات

رئیس خانه ریاضیات ایران به ضرورت تقویت کتابخانه های مدارس کشور بویژه در زمینه کتب مرتبط با علم ریاضیات تاکید کرد. به گزارش خبرنگار مهر، مجید شریفی شامگاه دوشنبه در جلسه تشکیل خانه ریاضیات اردبیل گفت: به ندرت در مدارس کشور کتابخانه غنی مشاهده می شود و به ویژه کتاب عمومی ریاضی به چشم نمی خورد.
 
وی نتیجه این امر را غفلت از علم ریاضی دانست و گفت: نبود کتب مناسب موجب می شود دانش آموزان با ریاضی آشنا نشوند و این در حالی است که کتاب های بهزاد و میرزا وزیری می تواند خوراک کتابخانه های مدارس کشور را تغذیه کند.
 
رئیس خانه ریاضیات ایران از اعلام آمادگی این نهاد برای ایجاد کتابخانه های مناسب خبر داد و افزود: متاسفانه کتب کمک آموزشی که اغلب در محتوا یکسان هستند و فقط رنگ جلد و نوع تایپ متفاوت دارند در بین دانش آموزان باب شده و مفاهیم و کتب غنی علمی دریغ می شود.
 
شریفی با اذعان به اینکه در سطح کشور ۳۶ خانه ریاضیات تشکیل شده است، اضافه کرد: این در حالی است که رسانه جمعی چیپس و پفک را تبلیغ می کند اما نسبت به تبلیغ علوم مختلف از جمله ریاضی کوتاهی دارد. وی تاکید دارد که القای پدر و مادر و جامعه موجب شده است که کودک حتی اگر شناختی از ریاضی نداشته باشد به آن علاقه نداشته باشد و در این میان تلاش خانه ریاضیات تغییر این رویه و عمومی کردن علم ریاضی است.
 
رئیس خانه ریاضیات ایران با ذکر مثالی برای تغییر اندیشه نسبت به علم ریاضی به ضرورت تشکیل کارگاه های هنر و ریاضی تاکید کرد و گفت: چندین سال است که این کارگاه ها به صورت موفق در اصفهان اجرا می شود. شریفی کاربردی کرن ریاضیات و عمومی کردن این علم را مورد توجه دانست و تصریح کرد: متاسفانه بی توجهی به این مهم موجب شده سطح ریاضی دانش آموزان پایین باشد و میانگین تست کنکور ریاضی زیر پنج درصد محاسبه شده است.
 
وی خواستار مشارکت خانواده ها، شورای شهر و شهرداری ها و آموزش و پرورش در تحقق اهداف خانه ریاضیات شد و افزود: باید زمینه برای علاقه مندی دانش آموزان در این علم فراهم شود. در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل نیز اهمیت علم ریاضی را از آن رو دانست که از عضو کوچک خانواده تا مملکت داری همگان به این علم نیاز دارند.
 
اقبال عباسی با تاکید به وابستگی تمام علوم به ریاضیات تصریخ کرد: ریاضیات علم مطلق و روح علوم است و در صورتی که این علم نباشد سایر علوم بی فایده خواهند بود. وی با بیان اینکه در سال های گذشته بنیاد های علمی شامل بنیاد نخبگان، پارک علم و فن آوری، دفتر اتاق فکر و مجمع مشورتی استان ها در استان راه اندازی شده است، خانه ریاضیات اردبیل را دیگر نهاد علمی دانست که ضرورت تشکیل آن احساس می شد.
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

معادله
با تقویت «EQ» به اهداف خود دست یابید
ساخت الگویی دیگر از مغز انسان
توانایی یادگیری ریاضیات از نوزادی آغاز می شود
تشخیص هوش افراد از روی چهره
مدیرعامل OpenAI: کمی از چت جی‌پی‌تی می‌ترسیم!
رتبه‌های ممتاز کنکور در اختیار دختران
اعطا جایزه ویژه انجمن ریاضی ایران به محققان دانشگاه صنعتی اصفهان
ایران برای سومین سال عنوان کیفی ترین تیم مسابقات جهانی ریاضی را کسب کرد