سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸
معمای شطرنج: باهوش و شجاع

برای دوست داران معماهای شطرنجی!

معمای شطرنج: باهوش و شجاع

کد: c63
سطح دشواری این معمای شطرنج: متوسط
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۹۵
وضعیت جواب: منتشر شده
تعداد بازدید: ۴۹۱۳
تعداد پاسخ: ۱۱
امتیاز کاربران: ۳.۶۲
تعداد آرا: ۸۵

چکیده:

در یک صحنه نبرد شطرنج، موقعیتی برای سفید فراهم آمده که می تواند او را برنده قاطع این بازی نماید.

بسیاری اوقات اتفاق می افتد که به موقعیت های خوب در بازی برمی خوریم که اگر هوشمندانه قدر آن را بدانیم، 'برد' را تضمین شده خواهیم یافت. در این بازی هم چنین موقعیتی برای سفید فراهم شده. نوبت حرکت با خود اوست. به نظر شما چگونه در کمترین زمان ممکن، می تواند بازی را به نفع خودش به پایان برساند؟

امتیاز شما به این معما:

ارزشمندترین مهره، بازی را ادامه می دهد...


راهنمایی

پاسخ معمای شطرنج: باهوش و شجاع

سفید به کمی شجاعت و در عین حال ذکاوت نیاز دارد تا وزیرش را فدا کند و برنده بدون چون و چرای این بازی باشد:

 

1. Qxg6+  Kxg6

2. Bd3+  Kh6

3. Rh7#

جواب این معمای شطرنج، منتشر شده است.

کلمات کلیدی
نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 
  1. سعید عابدی يکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ --- ۲۲:۱۷:۳۵

    Q×g6
    K×g6
    Bd3 check
    kh6
    Rh7 check mate

  2. sarv2016 يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ --- ۲۲:۰۸:۵۷

    وزیر دومین سرباز سمت چپ را میزنیم سپس قلعه آن را میزنیم در آخر شاه سیاه کیش و مات میشود

  3. رضا آقابابائی چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ --- ۱۶:۴۸:۱۶

    D.g6+
    R.g6
    Fd3+
    Rh6
    Th7

  4. Paniz چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ --- ۲۰:۳۴:۳۵

    فیل d3
    وزیر g6

    1. سعید جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ --- ۲۲:۴۵:۳۹

      عزیز وزیر میرهG8نمیزاره

  5. سپهر سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ --- ۸:۱۹:۵۶

    فيلd3وزيرg6

  6. دانیال يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ --- ۳:۵۳:۵۶

    سرباز d4 به خونه d5 در هر صورت سرباز سیاه خانه c6 زده میشود ( اگر اسب سیاه خانه e6 رو جابه جا کنه سرباز میخوره و اگر هم جا به جا نکنه و با سرباز سیاه بازی کنه و مهره سرباز ما را بزند با وزیر مهره سرباز سیاهش را می زنیم . حال اسب به هر خانه ای که برود فرقی ندارد در این مرحله وزیر به خانه d7 میرود و کیش و مات میشود .

  7. سعید جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ --- ۲۲:۴۴:۲۸

    پیاده جلوی شاه میره به H4فیل میزنه بعد این یکی سرباز میره بهg5فیل بازم میزنه وزیر میره به g2و چاره ای جز مات ندارع

  8. محمد شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ --- ۲۰:۵۲:۳۳

    مخفف ها رو از کجا می شه فهمید کدوم مهره است؟؟

    دوست عزیز، علائم اختصاری مهره ها در شطرنج بصورت زیر است:
    شاه: K
    وزیر: Q
    رخ: R
    اسب: N
    فیل: B
    پیاده: P

  9. مرتضی يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ --- ۱۸:۰۱:۲۷

    d.g6 r.d fd3 th7

  10. محمد شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ --- ۶:۱۰:۲۰

    قلعع 5تا ب جلو با وزير سرباز را ميكوبيم

پاسخ شما

پرطرفدارترین معماهای امروز