شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
معمای شطرنج: مات در دو حرکت (شماره 5)

معمای شطرنج: مات در دو حرکت (شماره 5)

کد: c30
سطح دشواری این معمای شطرنج: ساده
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۹۴
وضعیت جواب: منتشر شده
تعداد بازدید: ۱
تعداد پاسخ: ۳
امتیاز کاربران: ۳.۵۵
تعداد آرا: ۶۰

چکیده:

معمایی جالب از سری معماهای شطرنج 'مات در دو حرکت'

:: از سری معماهای شطرنج 'مات در دو حرکت'
با توجه به اینکه نوبت حرکت با سفید است، آیا می توانید در دو حرکت، مهره سیاه را مات کنید؟
 
 
 
[پاسخ این معمای شطرنج در ادامه آمده است...]
امتیاز شما به این معما:

پاسخ

1. f8=RKh6
2. Rh8#
 
توجه کنید مهره سفید اگر بجای رخ، وزیرش را جایگزین پیاده می کرد، بازی مساوی می شد!
همانطور که می بینید، همیشه قوی ترین، بهترین نیست!

جواب این معمای شطرنج، منتشر شده است.

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 
  1. waly شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ --- ۱۴:۱۷:۲۰

    f8=r

  2. نادعلی عظیم زاده يکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ --- ۱۴:۵۹:۰۰

    طرح این معما صحیح نیست چون با حرکت f8 بازی پات میشود

    دوست عزیز، اگر وزیر وارد بازی شود حق با شماست، ولی باید قلعه را جایگزین پیاده کرد!

  3. عرفان بهروزی يکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ --- ۱۸:۱۴:۱۰

    سرباز جلو برود و قلعه بشود و بعد به گوشه سمت راست برود(معمای شماره ۵)

پاسخ شما

پرطرفدارترین معماهای امروز