شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ 4255 0 3

مسابقه جهانی ریاضی « A لیمپیاد» برای هفتمین دوره در ایران با همکاری موسسه تحقیقاتی ˈفرودنتالˈ کشور هلند، برگزار می شود.  

مسابقه جهانی ریاضی «A لیمپیاد» در ایران برگزار می شود

A لیمپیاد (A-Lympiade) یکی از مسابقات جهانی ریاضی است که با هدف افزایش قدرت تفکر، یادگیری تکنیک های مدل سازی ریاضی، کارگروهی، تمرین نوشتن یافته های علمی و جمع بندی و ارائه مطالب در هلند و تعدادی از کشورها برگزار می شود. 
 
مسوول بخش مسابقات خانه ریاضیات اصفهان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقه با همکاری خانه های ریاضیات در ایران و به صورت تیمی برگزار می شود.
 
ˈعالیه ترکانˈ با اشاره به اینکه این مسابقه در دو مرحله برگزار می شود افزود: مرحله مقدماتی آذر امسال در داخل کشور و مرحله نهایی، مارس 2014 در هلند برگزار خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: تیم های سه یا چهار نفره از دانش آموزان پایه های اول تا سوم رشته های مختلف دبیرستان ها و هنرستان ها می توانند در این مسابقه شرکت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه این آزمون در بیش از 90 مدرسه در هلند و حدود 17 کشور در دنیا با محوریت موسسه فرودنتال زیرمجموعه دانشگاه اترخت هلند برگزار می شود، گفت: در پی تفاهمنامه همکاری این موسسه با خانه ریاضیات اصفهان این آزمون از سال 1386 در ایران نیز برگزار می شود.
 
ترکان با بیان اینکه سوالات دور مقدماتی توسط کمیته مرکزی در هلند طراحی و به کشورها ارسال می شود ،افزود: نماینده برگزاری این مسابقه در ایران، خانه ریاضیات اصفهان است.
 
وی تصریح کرد: ثبت نام برای شرکت در مسابقه توسط خانه ریاضیات اصفهان صورت می گیرد و مسابقه روز اول آذر در حدود 30 خانه ریاضیات کشور در شهرستانهای مختلف برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در دور نهایی یک یا دو تیم از هر کشور به جز هلند انتخاب می شوند و همه هزینه ها بر عهده کشور شرکت کننده است. وی تاکید کرد: تقسیم کار، تحلیل داده های ورودی، استراتژی مناسب برای حل و جمع بندی یافته ها دارای اهمیت زیادی در این مسابقه است. 
 
این کارشناس، نوع سوالات را مسائل واقعی از مکانهای مختلف نظیر سازمان ها، شرکت ها، مراکز پژوهشی یا مشکلات عمومی یک جامعه دانست و گفت: برای حل مساله، باید یک مدل ریاضی ارائه و با یک ایده خاص روی آن بحث شود.
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 208 تیم از ایران در مرحله مقدماتی مسابقه A لیمپیاد شرکت کردند تصریح کرد: پارسال به دلیل مشکلات ناشی از نرخ ارز، تیم های برتر ایرانی موفق به حضور در مرحله دوم مسابقه در هلند نشدند اما امسال بودجه مربوطه پیش بینی شده است. وی از علاقه مندان به شرکت در این مسابقه خواست تا 25 آبان برای ثبت نام به پایگاه اینترنتی خانه ریاضیات اصفهان مراجعه کنند.
 
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز