مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان به شیوهنامه تشکیل گروههای آموزشی و پرورشی معلمان و مدیران مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 95-94 را جهت اجرا ابلاغ کرد.
به گزارش سرویس "آموزش و پرورش" ایسنا، این شیوه نامه با عنایت به راهکارهای (6-8) و (6-11) سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مصوب 652 جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 20/5/1379، شیوه نامه تشکیل گروه های آموزشی و پرورشی معلمان و مدیران مدارس استعدادهای درخشان جهت اجرا در سال تحصیلی 95-94 تهیه و تنظیم شده است.
در مقدمه این شیوه نامه آمده است:" آموزش و پرورش از مؤثرترین زیرساختهای رشد و تعالی همه جانبه انسان ها و نهادی کارآمد برای ارتقای سرمایه انسانی و توسعه و بالندگی کشور محسوب می شود، بنابراین به منظور همگامی و همراهی با تحولات آموزش و پرورش، بهسازی نیروی انسانی، توسعه و تقویت مستمر صلاحیتهای تخصصی و حرفه ای معلمان مدارس استعدادهای درخشان از مهمترین وظایف مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان است.
توسعه شایستگیها و مهارت های تخصصی و حرفه ای معلمان با بهره گیری از ظرفیتهای درون و برون سازمانی، نظارت بر فعالیت های آموزشی و تربیتی معلمان و مدارس، تبادل نظر و تجربیات بین معلمان در فرایند تعلیم و تربیت، ارتقای نقش معلمان در طراحی، تدوین، اجرا، نظارت و ارزشیابی برنامه های درسی و افزایش ارتباط و تعامل اثربخش بین معلمان و برنامه ریزان درسی و گسترش فرهنگ پژوهش و توسعه تحقیق و کاربست آن در مدارس از اهداف تشکیل گروه های آموزشی و پرورشی معلمان و مدیران مدارس استعدادهای درخشان عنوان شده است. "