رئیس انجمن آمار ایران و رئیس انجمن ریاضی ایران طی نامه های جداگانه ای به رئیس جمهور و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از حذف آزمون های ورودی مدارس اعلام کردند.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، در این نامه ها آمده است:
برادر ارجمند جناب آقای دكتر روحانی
ریاست محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی
برادر ارجمند جناب آقای دكتر زاهدی
ریاست محترم كمیسیون فرهنگی مجلس شورایعالی
باسلام واحترام
همانگونه كه مستحضرید كیفیت نامطلوب آماده سازی دانشآموزان دبستانها برای شركت در آزمونهای غیر استاندارد مدارس خاص، سالهاست كه كیفیت آموزش در این مقطع مهم تحصیلی را تحتالشعاع خود قرار داده است. این امر نه تنها موجبات اضطراب و افسردگی نوجوانان و خانوادههای آنها و ترس و وحشت بیجا از ریاضیات از آغاز تحصیل را به همراه داشته است، دانش آموزان را نیز به جای درك مفاهیم زیبای ریاضیات، به سمت حفظ كردن جوابهای سوالات غیراستاندارد چند گزینهای سوق میدهد.
انجمن آمار ایران كه همواره نگران كیفیت نامطلوب آماده سازی دانشآموزان دبستانها برای شركت در آزمونهای مدارس خاص بوده، معتقد است كه اینگونه آزمونها به همراه مراحل آمادهسازی كودكان و نوجوانان برای شركت در آنها و نشان دادن در باغ سبزها به فارغالتحصیلان اینگونه مدارس، ضربه جبران ناپذیری به بدنه آموزشی كشور وارد كرده و خواهد كرد.چالشی كه اگر به خوبی مدیریت نشود میتواند دردسر بزرگی برای نسلهای آتی فراهم كند.
در این راستا انجمن آمار ایران بجا و بر خود میداند كه ضمن تشكر و حمایت كامل خود را از برنامه ابتكاری وزارت آموزش و پرورش در مورد حذف آزمونهای ورودی و آماده سازی دانشآموزان دبستانی برای ورود به این نوع مدارس، آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن حاصل بررسیها، مطالعات و پیشنهادات رسیده به دفتر انجمن در رابطه با حال چالش پدیده آمده در اثر این آزمونها، به مسئولان ذیربط اعلام نماید.
باتشكر واحترام
دكتر علیرضا نعمت اللهی
رئیس انجمن آمار ایران
به نام خدا
برادر ارجمند جناب آقای دكتر زاهدی
ریاست محترم كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
باسلام و احترام
لازم میدانیم مراتب تشكر خود و جامعه علمی كشور را برای برنامه ابتكاری وزارت آموزش و پرورش در مورد حذف آزمونهای ورودی مدارس و آماده سازی دانشآموزان دبستانی برای ورود به این مدارس خاص كه سالها كیفیت آموزش در این مقطع مهم تحصیلی را تحتالشعاع خود قرار داده بود و خانوادهها و نوجوانان را مضطرب و پریشان میساخت اعلام نماییم.
انجمن ریاضی ایران كه سالها نظارهگر و رصد كننده كیفیت نامطلوب سازی دانشآموزان دبستانها برای شركت در آزمونهای مدارس خاص بوده است. اطمینان كامل دارد كه مراحل آماده سازی كودكان و نوجوانان برای شركت در این نوع آزمونهای غیراستاندارد و تبلیغات مخرب آن میتواند اضطراب نوجوانان و خانوادههای آنها و ایجاد و ترس و وحشت از ریاضیات از آغاز تحصیل را در آنان تشدید نماید و باحذف این آزمونها و مراحل آماده سازی و تبلیغات سوء آنها، كودكان و نوجوانان را برای درك مفاهیم، به جای حفظ كردن جوابهای سوالات چند جوابه غیراستاندارد، آماده میسازد.
انجمن ریاضی ایران آمادگی دارد، حاصل مطالعات خود در رابطه با اشكالات و چالشهای پدید آمده در اثر این آزمونها را در اختیار تصمیم سازان آموزشی كشور قرار دهد.
با آرزوی توفیقات الهی
محمد علی دهقان
رئیس انجمن ریاضی ایران