شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ 2680 0 1

با تصویب انجمن ریاضی ایران، برای نخستین بار در کشور مدرسه تابستانی ویژه دانشجویان در زنجان برپا می شود.

نخستین مدرسه تابستانی ریاضیات کشور مختص دانشجویان در زنجان دایر می شود

رشید زارع  گفت: این مدرسه از دیروز /یکشنبه/ کار خود را به مدت 11 روز آغار کرده است و دانشجویان نخبه رشته ریاضی مقطع کارشناسی برگزیده مسابقات ریاضی دانشجویی انجمن ریاضی ایران از کل کشور در این مدرسه حضور دارند.

استاد دانشگاه های زنجان به سابقه 40 ساله مسابقات ریاضی دانشجویی ایران اشاره و تاکید کرد: به خاطر نداشتن فرصت در طول مسابقه برای برگزاری دوره های علمی، ایده برگزاری این مدرسه به انجمن ریاضی کشور ارائه و مورد پذیرش آنها قرار گرفت. به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده با انجمن ریاضی ایران، بناست تا در سال های آینده نیز مدرسه تابستانی ریاضیات در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به طور ثابت برگزار شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: هدف از راه اندازی این مدرسه ایجاد یک محیط علمی تخصصی، غیر رقابتی، شبکه سازی علمی، ارتباط گیری دانشجو با استاد و یادگیری یا آشنایی با به روز ترین مباحث علمی جهان در حوزه ریاضی است. وی نسبت به ثمر بخش بودن برگزاری مدرسه های علمی در سطح کشور، ابراز امیدواری کرد و افزود: در این دوره تلاش کرده ایم برای بازدهی بهتر علمی در دانشجویان، از دانشمندان ایرانی رشته ریاضی، شناخته شده در سطح جهان استفاده کنیم.

مسئول برگزاری مدرسه تابستانی ریاضیات گفت: ظرفیت این مدرسه 50 نفر تعیین و تکمیل شده و به خاطر سطح بالای کیفی مدرسه، دانشجویان استقبال خوبی از این دوره داشته اند. وی در رابطه با سطح علمی ریاضی در دانشگاه های استان، اظهار کرد: وضعیت کیفی این رشته در استان نسبت به سایر استان ها متوسط به بالا ارزیابی می شود، اما دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در زمینه پژوهش جزء برترین ها و در برخی زیرشاخه های ریاضی نیز از جمله دانشگاه های مطرح در کشور و منطقه است.

زارع تاکید کرد: پیشرفت علمی در رشته ریاضی در استان به حدی بوده که انجمن ریاضی اروپا، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان را به عنوان یک دانشگاه نمونه در منطقه تعیین و معرفی کرده است و دانشجویان متقاضی به تحصیل در رشته ریاضی را به این دانشگاه سوق می دهد.  به گزارش ایرنا، طی ماه قبل نیز مدرسه تابستانی ریاضیات ویژه دانش آموزان در این دانشگاه برگزار شده بود.

هدف از دایر کردن این مدرسه علاوه بر فعالیت های علمی در زمینه ریاضی، معرفی دانشکده های مختلف دانشگاه تحصیلات تکمیلی برای دانش آموزان بوده است. در این مدرسه نزدیک به 120 نفر از دانش آموزان دختر و پسر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان استان های زنجان و تهران حضور داشتند.
منبع
ایرنا

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
اضطراب عامل عقب ماندن دخترها از پسرها در علم ریاضی