دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ 139 0 1

تصویب شیوه‌نامه توسعه فعالیت‌های مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم

پشتیبانی از فعالیت‌های مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم

بنیاد ملی نخبگان از توسعه فعالیت‌های مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم پشتیبانی می‌کند. بنیاد ملی نخبگان با تصویب شیوه‌نامه توسعه فعالیت‌های مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم از توسعه فعالیت‌های مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم پشتیبانی می‌کند.
 
به‌منظور تحقق مأموریت و نیل به اهداف «طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب)» و در اجرای سیاست‌های اجرایی طرح شهاب در محور «هدایت» مبنی بر «تنوع‌بخشی به موقعیت‌ها و تجربه‌های یادگیری برای تمام دانش‌آموزان» در دوره ابتدایی و «ارتقاء کیفیت تحصیل رسمی، غنی‌سازی در حوزه‌های استعدادی و پرورش مهارت‌های پایه اثرگذاری نخبگانی (خلاقیت، حل مسأله، رهبری و همدلی اجتماعی) مستعدان» در دوره متوسطه (مصوب شورای راهبری طرح شهاب)، بنیاد ملی نخبگان با تصویب شیوه‌نامه توسعه فعالیت‌های مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم از توسعه فعالیت‌های مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم پشتیبانی می‌کند.
 
اهداف طرح عبارتند از:
* رشد و بالندگی مستعدان در مناطق مختلف (با تأکید بر مناطق محروم) و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و قابلیت‌های آنان در تعالی و پیشرفت متوازن مناطق مختلف کشور.
 
* تحقق ویژگی‌های مدرسه مطلوب در چشم‌انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر دارا بودن «ظرفیت پذیرش تفاوت‌های فردی، کشف و هدایت استعدادهای متنوع فطری و پاسخ‌گویی به نیازها، علائق و رغبت دانش‌آموزان در راستای مصالح و چارچوب نظام معیار اسلامی».
 
* ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های مدارس و مراکز محل تجمع مستعدان به‌منظور تربیت متوازن تمام‌ساحتی، ارتقاء کیفیت تحصیل، پرورش مهارت‌های پایه اثرگذاری نخبگانی و استعدادهای خاص آنان.
 
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، بنیاد ملی نخبگان با توجه به مأموریت‌های خود ذیل «سند راهبردی کشور در امور نخبگان»، ایستگاه‌های مسیر نخبگی را شناسایی و با کمک نهادهای مرتبط برای پشتیبانی از مشمولان هر ایستگاه برنامه‌ریزی کرده است.
 
رویکرد بنیاد ملی نخبگان، شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی آنان در تمامی حوزه‌ها شامل علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و... و همچنین توسعه فعالیت‌های نخبگانی آنان با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعه تخصصی خود است.
منبع
ایسنا

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

مدیرعامل OpenAI: کمی از چت جی‌پی‌تی می‌ترسیم!
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
برگزاری جشنواره ریاضیات خلاق (آی مت) ۱۴۰۳
نخستین کیت آموزش ریاضی پایه دوم ابتدایی طراحی و تولید شد
رتبه‌های ممتاز کنکور در اختیار دختران
یک ایرانی اولین برنده زن معتبرترین جایزه جهانی ریاضیات
بزرگترین روبیک دنیا طراحی شد
هوش مصنوعی چهره شطرنجی شده افراد را تشخیص می دهد