شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ 3763 0 2

وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی موزه ریاضی در کشور خبرداد و گفت: چندین موزه ریاضی در استان‌ها از جمله کرمان ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در کرمان:

موزه ریاضی در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی اصغر فانی عصر امروز در نشست اعضای  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان کرمان،  اظهار کرد: دنبال این هستیم با قوه قضائیه اجباری بودن آموزش عمومی را پیگیری کنیم.

وی بیان‌کرد: دولت مدافع این مسئله است و تلاش می‌شود لایحه‌ای تقدیم مجلس کنیم که بحث اجباری کردن آموزش عمومی در آن مطرح شود. وزیر آموزش و پرورش افزود: در هماهنگی انجام شده با وزیر صنعت و معدن کشور، مقرر شد هنرستان‌ها در جوار کارخانه‌ای  ایجاد شده و یا هریک از صنایع  به کمک تجهیز هنرستان‌های محدوده خود بروند.

فانی گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح است که بخشی از آن تصویب شده و بخشی نیز به زودی به نتیجه می‌رسد. وی اظهار کرد: با معاون اول رئیس جمهور صحبت شده و امید می‌رود مراحل دولتی کار زودتر انجام شود و در مجلس نیز با کمک  کمیسیون آموزش به تصویب برسد.

وزیر آموزش و پرورش از جمله نتایج طرح رتبه‌بندی معلمان را ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای آنان دانست و افزود: ممکن است در یک منطقه هزار معلم لیسانس داشته باشیم، اما تلاش همه یکی نیست و بر اساس پژوهش‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای آنان به این افراد باید رتبه‌بندی داده شود.
 
اولویت استخدام در آموزش و پرورش با فرزندان فرهنگیان باشد
فانی گفت: معتقدیم باید اولویت استخدام در آموزش وپرورش با فرزندان فرهنگیان باشد. وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: اگر این طرح در مجلس تصویب شود، با ارائه کدهای ویژه به فرزندان فرهنگیان امکان تحصیل آنان در دانشگاه فرهنگیان فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه معلم ابتدایی  5روز در مدرسه تدریس می‌کند، افزایش حقوق این معلمان قابل دفاع است و شاید نیاز باشد احیا حقوق 25درصدی معلمان ابتدایی که چند سال قبل مطرح بود، دوباره مطرح شود. فانی با اشاره به  تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش برای بیمه فرهنگیان، گفت: قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان با شرکت بیمه آتیه سازان امضا شد و نیمی از هزینه‌های آن را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هر چند مسئله بیمه فرهنگیان در اعتبارات پیش‌بینی نشده، ولی تلاش می‌شود میزان بیمه پرداخت شود.

 
باید حقوق نیروهای اداری بیش از مدیران مدرسه باشد
وی با بیان اینکه باید حقوق نیروهای اداری بیش از مدیران مدرسه باشد، گفت: اقداماتی برای افزایش حقوق کارکنان اداری انجام شده  است اما کافی نیست. فانی بیان کرد: بخشی از تصمیمات باید با همکاری معاونت راهبردی رئیس  جمهور انجام شود که در جلسه هفته آینده پیگیری می‌شود.
 
وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: مطالعات اولیه برای جداسازی اداره کل در جنوب استان کرمان نیاز به هماهنگی‌هایی دارد.
 
راه‌اندازی موزه ریاضی در کرمان
وی از راه‌اندازی موزه ریاضی در کشور خبرداد و گفت: قرار است چند موزه ریاضی در استان‌های کشور از جمله کرمان ایجاد شود. فانی با اشاره به جلسه شورای نهضت سواد آموزی کشور، افزود: بحث لازم‌التعلیم‌ها در این جلسه مطرح شد که 98.7درصد دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در کلاس درس هستند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در برخی استان‌ها کلاس تک دانش‌آموزی داریم حتی در آذربایجان شرقی کلاس‌های تک دانش آموزی و دو دانش‌آموزی وجود دارد. وی تصریح‌کرد:  توجه به مدارس شبانه‌روزی و عشایری به عنوان مصادیق عدالت آموزشی مدنظر هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید تلاش شود مدارس غیر دولتی بر مدارس دولتی اولویت داده شوند. فانی خاطرنشان‌کرد: تبدیل به احسن کردن املاک آموزش وپرورش و ساماندهی نیروهای انسانی در اولویت دیگر برنامه‌های وزارت آموزش وپرورش است.
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
اضطراب عامل عقب ماندن دخترها از پسرها در علم ریاضی