شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ 3296 0 2

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 30 درصد از مجموع دو هزار و 106 مرکز آموزشی استان مجهز به سیستم هوشمند هستند.

30 درصد مدارس خراسان جنوبی هوشمندسازی شده اند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 30 درصد از مجموع دو هزار و 106 مرکز آموزشی استان مجهز به سیستم هوشمند هستند.

ˈعباس لامعیˈ روز یکشنبه در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه خراسان جنوبی در بیرجند افزود: بخش اعظمی از موانع موجود برای هوشمند سازی مدارس مربوط به زیرساخت ها است که به مجموعه آموزش و پرورش ارتباطی ندارد.
 
وی گفت: در عین حال و با جدیت به دنبال اجرای طرح هوشمند سازی تمامی مدارس استان هستیم. لامعی با بیان اینکه تنها 20 درصد مدارس استان مجهز به سیستم حرارت مرکزی هستند، افزود: طبق قانون هیچ مدرسه ای نباید از بخاری گازی استفاده کند، اما در عمل هنوز بسیاری از مدارس ما از همین سیستم برای گرم کردن فضای کلاس استفاده می کنند.
 
وی در عین حال اظهار داشت: مدت سه سال است که در هیچ مدرسه ای از بخاری چکه ای استفاده نمی شود. لامعی در بخش دیگری به پروژه مهر اشاره کرد و گفت: اساس پروژه بر آماده سازی مدارس در روز نخست مهرماه ماه می باشد که بر این اساس تمامی مدارس بازسازی و تعمیرات لازم فنی صورت گرفته است.
 
وی افزود: همچنین ابلاغ 15 هزار نفر همکار فرهنگی صورت گرفته و در روز بازگشایی مدرس هیچ معلمی بدون برنامه نخواهد بود. لامعی افزود: البته از آنجا که تا سال 95 هیچ استخدام رسمی، پیمانی و حق التدریسی نخواهیم داشت و در سال تحصیلی جدید نیز، می بایست 10 درصد ساعت حق التدریسی ها کاسته شود، لذا در روستاهایی که بر فرض دارای دو دانش آموز هستند، سیستم مینی بوسی(جمع کردن دانش آموزان چند روستای نزدیک در یک کلاس) را اعمال خواهیم کرد.
 
وی گفت: در مهرماه امسال 150 هزار نفر دانش آموز به کلاس درس می روند که تاکنون 14 هزار و 500 نفر کلاس اولی ثبت نام کردند و از این تعداد 20 درصدشان استثنایی هستند.
 
لامعی در بخش دیگری میزان بدهی آموزش و پرورش استان به شرکت های آب، برق و گاز را شش میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: البته تعامل و همکاری خوب دستگاه های یاد شده تاکنون بسیار خوب بوده است.
 
وی در بخش دیگری به 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که به روز خبرنگار نامگذاری شده، اشاره کرد و گفت: اینکه جامعه رسانه ای ما در ایران 226 خبرنگار شهید، 50 خبرنگار جانباز و 12 خبرنگار اسارت کشیده را در کارنامه خود جای داده، نشان از حضور همه جانبه اصحاب رسانه در تمام صحنه های زندگی و به خصوص دوران طلایی مبارزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.
 
به گفته وی، خبرنگاران حوزه آموزش و پروش علاوه بر انعکاس مشکلات جامعه فرهنگی، کمبودهای این اداره کل را، به مردم و مسوولان منعکس می کنند.
منبع
ایرنا
کلمات کلیدی
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
اضطراب عامل عقب ماندن دخترها از پسرها در علم ریاضی
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
افراد باهوش تر عملکرد فیزیکی بهتری در میانسالی دارند
جشنواره استانی ریاضیات و دست سازه در قروه برگزار می شود