شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ 3314 0 2

عضو موسس خانه ریاضیات اصفهان گفت: 2 خانه ریاضیات در خارج از کشور با الگوبرداری از خانه ریاضیات اصفهان تشکیل شده است.

عضو موسس خانه ریاضیات اصفهان:

الگوی خانه ریاضیات اصفهان به خارج از کشور صادر شده است

عضو موسس خانه ریاضیات اصفهان گفت: 2 خانه ریاضیات در خارج از کشور با الگوبرداری از خانه ریاضیات اصفهان تشکیل شده است. به گزارش خبرگزاری ایمنا، دکتر علی رجالی در برنامه سیمای شهر اظهارکرد: در آستانه هفدهمین سالگرد خانه ریاضیات اصفهان، 2 خانه ریاضیات در خارج از کشور با الگوبرداری از خانه ریاضیات اصفهان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه 33 خانه ریاضیات نیز در داخل ایران با الگوگیری از خانه ریاضیات اصفهان تشکیل شده است، افزود: اولین خانه ریاضیات اصفهان در سال 77 با حمایت شورا و شهرداری شکل گرفت و توانست در عرصه بین المللی خود را نشان بدهد. عضو موسس خانه ریاضیات اصفهان با بیان اینکه اگر کسی ریاضی نداند نمی‌تواند زندگی عادی خوبی داشته باشد، تصریح‌کرد: خانه ریاضیات اصفهان به عنوان مرکز علمی، پژوهشی به منظور توانمندسازی آحاد جامعه تشکیل شده است.

رجالی خاطرنشان‌کرد: در خانه ریاضیات برای پیش دبستانی‌ها تا دانشجویان دکترا و اساتید دانشگاه برنامه‌های متنوعی داریم. وی با بیان اینکه برای دانش‌آموزان ریاضی به صورت بازی آموزش داده می شود، اظهارکرد: سعی می کنیم در این خانه دانش آموزان را با مفاهیم اصلی ریاضی آشنا می‌کنیم تا ریاضی را درک و لمس کنند.

عضو موسس خانه ریاضیات اصفهان با بیان اینکه ریاضی در تمام شئونات زندگی فرد باید دخالت داشته باشد، ادامه‌داد: جامعه نیاز به کار تیمی دارد و در این راستا سعی کرده ایم در خانه ریاضیات کار تیمی انجام بدهیم در واقع بسیاری از مسابقات ریاضی به صورت تیمی برگزار می‌شود.

رجالی با اشاره به اینکه تمامی برنامه های خانه ریاضیات در سایت http://www.mathhouse.org اعلام می‌شود، گفت: شهروندان برای حضور در برنامه های خانه ریاضیات می توانند با شماره تلفن 36692013 تماس حاصل کنند و نوبت قبلی بگیرند.

وی با بیان اینکه خانه ریاضیات به کتابخانه فارسی و لاتین مجهز است، افزود: بخش عمده فعالیت خانه ریاضیات فعالیت بین رشته ای است به طور مثال استفاده از نقوش کاشی کاری درب امام با همکاری خانه ریاضیات انجام شده است.

عضو موسس خانه ریاضیات اصفهان تصریح‌کرد: خانه ریاضیات از کارهای بین‌رشته ای همچون برق و ریاضی، پزشکی و ریاضی، هنر و ریاضی حمایت می‌کند.

رجالی با اشاره به اینکه خانه ریاضیات یک پدید نو آموزشی در جهان مطرح شده است، اظهارکرد: خانه ریاضیات در خیابان سعادت آباد، جنب مقبره بانو امین دایر است.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!