شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
يکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ 3968 0 3

كنفرانس ریاضی ایران 5 الی 8 شهریورماه در مشهد برگزار می شود.

پنجم شهریورماه/

چهل و چهارمین كنفرانس ریاضی ایران در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری مهر: دبیر همایش كنفرانس ریاضی گفت: چهل و چهارمین كنفرانس ریاضی ایران پنجم شهریورماه در مشهد برگزار می شود. به گزارش خبرنگار مهر، احمد عرفانیان، ظهر شنبه در نشست خبری چهل وچهارمین كنفرانس ریاضی ایران، اظهار كرد: چهل و چهارمین كنفرانس ریاضی ایران پنجم شهریورماه با حضور هزار نفر شركت كننده در مشهد برگزار می شود.
 
وی تصریح كرد: دراین كنفرانس تعداد قابل توجهی از اساتید سراسر كشور و دانشجویان دكتری و كارشناسی ارشد حضور دارند. وی ادامه داد: باتوجه به تنوع گرایش ها این كنفرانس می تواند موجب پیشرفت هرچه بیشتر كشور در عرصه علم ریاضی شود بنابراین باید به دستاوردهای همایشهای این چنینی اهمیت ویژه ای داد.
 
دبیر همایش كنفرانس ریاضی از برگزاری كارگاه هایی در حاشیه كنفرانس خبر داد و افزود: در حاشیه چهل و چهارمین كنفرانس ریاضی ایران كارگاه هایی تحت عنوان مدل سازی ریاضی در نشت یابی لوله های انتقال گاز، گرایش آمار و مدل سازی ریاضی در سیستم های حمل و نقل عمومی برگزار می شود.
 
وی افزود: در كارگاه "مدل سازی ریاضی در نشت یابی لوله های انتقال گاز"، مشكل نشت گاز و خسارات بسیاری كه خط لوله به دنبال دارد بررسی و نتایج آن با حضور مسئولان شركت گاز ارائه می شود.
 
عرفانیان بیان كرد: اشتباهات رایج آماری و ابزارهایی برای رفع این خطاها نیز در كارگاه گرایش آماری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی با تاكید بر اینكه كنفرانس ریاضی و انجمن ریاضی ایران به عنوان قدیمی ترین انجمن علمی در كشور فعالیت داشته، گفت: آغاز این كنفرانس به قبل از انقلاب اسلامی بازمی گردد.
 
دبیر همایش كنفرانس ریاضی با تاكید بر اینكه نخستین كنفرانس ریاضی مربوط به سال 1359 است، افزود:  یازدهمین و بیست و دومین كنفرانس ریاضی به ترتیب در سالهای 1370و 1381 برگزار شده است. وی با اشاره به اینكه گروه ریاضی دانشگاه فردوسی یكی از بارزترین و قوی ترین گروه ریاضی در كشور است، افزود: تشكیل این گروه مربوط به سالهای 1349 و 1355 است و در این راستا این گروه از سال 80 تاكنون سه قطب علمی برتر در كشور بوده است.
 
عرفانیان یادآور شد: دانشكده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی در دو قطب ریاضی و قطب آمار تنها دانشكده ای است كه دارای سه گروه و قطب علمی در كشور است. گفتنی است، كنفرانس ریاضی ایران 5 الی 8 شهریورماه در مشهد برگزار می شود.
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور