شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ 4249 0 3

دومین دوره مسابقات هوش مصنوعی با هدف رفع نیازهای بخش صنعت با حضور 70 تیم هفتم آبان ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

مسابقات هوش مصنوعی در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود

به گزارش روز شنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکترˈ احمد نیک آبادیˈ دبیر کمیته فنی دومین دوره مسابقات هوش مصنوعی با بیان این مطلب گفت: این مسابقات با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، اتحادیه صنایع هوایی و فضایی و متخصصان دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود.
 
وی ارتقای دانش بومی در زمینه هوش مصنوعی، شناسایی و معرفی محصولات و شرکت های موفق داخلی مرتبط با هوش مصنوعی، فراهم کردن بسترهای لازم برای عرضه ایده های جدید محققان و کمک به تجاری سازی آنها و ارایه راهکار توسط محققان را از مهمترین اهداف برپایی این مسابقات عنوان کرد.
 
نیک آبادی اظهار داشت: پس از فراخوان در مرحله ثبت نام اولیه 150 تیم از 140 دانشگاه و موسسات آموزشی برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کردند که پس از ارزیابی 70 تیم به صورت قطعی در این مسابقات شرکت می کنند.
 
وی تعداد لیگ های این مسابقه را 10 لیگ ذکر کرد و ادامه داد: تشخیص رفتار غیر عادی در محیط های بسته، تشخیص نفوذ در شبکه های رایانه ای، تشخیص تقلب در تراکنش های بانکی، تشخیص و تعیین نوع خودرو، حذف علایم اضافی از ویدئو، شناسایی غلط های متون تایپی فارسی، تصحیح هوشمند قرائت نماز، شناسایی فایل های ویروسی، سخت افزارهای هوشمند و شناسایی چهره انسان از جمله لیگ های این مسابقه هستند.
 
دبیر کمیته فنی دومین دوره مسابقات هوش مصنوعی خاطر نشان کرد:در این مسابقات دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد حضور دارند که موضوع پایان نامه های آنها در زمینه های مختلف هوش مصنوعی بوده است.
 
وی دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه اراک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه آزاد، خواجه نصیر الدین طوسی، بین المللی امام خمینی(ره )، هرمزگان، شیراز، حکیم سبزواری، کاشان، شهید باهنر کرمان؛ شهید بهشتی، پیام نور، سمنان و دانشگاه شهید رجایی را از جمله دانشگاه های شرکت کننده در این مسابقات عنوان کرد. وی افزود: علاوه بر این تیم هایی از شرکت های خصوصی نیز در مسابقات هوش مصنوعی حضور خواهند داشت.
 
دبیر کمیته فنی دومین دوره مسابقات هوش مصنوعی گفت: به منظور تشویق بیشتر محققان به شرکت در این مسابقات جوایز ارزنده ای نظیر هدایای نقدی، پذیرش بدون کنکور در مقاطع ارشد و دکتری در رشته های مرتبط و معرفی برگزیدگان به جشنواره جوان خوارزمی در نظر گرفته شده است. دومین دوره مسابقات هوش مصنوعی تا دهم آبان ماه ادامه دارد.
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
اضطراب عامل عقب ماندن دخترها از پسرها در علم ریاضی