شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ 2812 0 3

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۵ الی ۲۰ درصد از مدارس استان به سیستم هوشمند تجهیز شده‌اند.

قاسمی:

۱۵ درصد از مدارس قزوین هوشمند شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۵ الی ۲۰ درصد از مدارس استان به سیستم هوشمند تجهیز شده‌اند. به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش قزوین برگزار شد برنامه های هفته معلم در استان قزوین را تشریح کرد. وی افزود: هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری آغاز می شود که با تدارک برنامه های مختلف تلاش می کنیم از مقام ارزشمند فرهنگیان تجلیل شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد:  در حال حاضر ۱۵ هزار و ۸۳۵ معلم در استان مشغول به فعالیت هستند که پس از بررسی‌های صورت گرفته  در ۱۴ منطقه استان از مجموع ۶۰۷ پرونده رسیده امسال یک نفر به عنوان معلم نمونه کشوری، ۱۲ نفر نمونه استانی و ۲۳۸ نفر به عنوان نمونه از مناطق استان انتخاب شدند که عین الله رحمانی با ۲۳ سال فعالیت در آموزش و پرورش در رتبه کشوری مورد تجلیل قرار خواهد گرفت. این مسئول بیان کرد: معیار انتخاب معلمان برگزیده در سه سطح دانشی، ارزشی و مهارتی مورد ارزیابی قرار گرفته است.
 
قاسمی با اشاره به فعالیت های آموزش و پرورش استان در هفته معلم افزود: تدوین همایش‌های بزرگ استانی به منظور تجلیل از مقام معلمان، از مهم ترین برنامه‌های این هفته است.
 
تجلیل از ۲۴۰ معلم نمونه استان
وی یادآورشد: همچنین تجلیل از ۲۴۰ معلم نمونه استان از جمله برنامه های شاخص استان است که در ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور در دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد که در این مراسم از از برنامه های چهارساله آموزش و پرورش استان رونمایی خواهد شد.
 
این مسئول اظهارداشت: همچنین در این مراسم از آیت الله باریک بین نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری تجلیل خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، تجدید میثاق معلمان نمونه استان با شهدا، شرکت در نماز جمعه، برگزاری همایش تجلیل از فرهنگیان بسیجی و ورزشی، برگزاری همایش تجلیل از معلمان بازنشسته متولد سال ۱۳۲۸  با حضور رئیس کانون بازنشستگان کشوری و تجلیل از فرزندان شهدای فرهنگی را از جمله برنامه های این هفته اعلام کرد.
 
وی، تجلیل از چهره های ماندگار و نخبگان علمی استان، ارایه خدمات رایگان توسط پزشکان عمومی و تخصصی به فرهنگیان شاغل، برگزاری نشست های بصیرتی و دیدار معلمان نمونه استانی و مدیران کل آموزش و پرورش با مقام معظم رهبری از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.
 
برگزاری مسابقات علمی و عملی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور در قزوین
قاسمی در ادامه از برگزاری مسابقات علمی و عملی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور به میزبانی استان خبر داد و گفت: این مسابقات در تاریخ ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت با حضور ۵۰۰ دانش آموز نخبه فنی و حرفه ‌ای کشور در استان برگزار می شود که برگزاری این مسابقات موجب ارتقاء رتبه ۱۱ کشور به رتبه پنجم شده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با اشاره به هوشمندسازی کلاس های درس گفت: در حال حاضر ۱۵ تا ۲۰ درصد از کلاس های درس استان هوشمندسازی شده اند.
 
وی بیان کرد: همچنین در این راستا امسال ۵۰۰ میلیون تومان از وزارت آموزش و پرورش به منظور تجهیز مدارس دریافت کرده ایم و مراحل مناقصه آن نیز انجام شده تا بخش دیگری از کلاس های درس نیز با اولویت پایه های چهارم و ششم ابتدایی هوشمندسازی شوند.
 
اداره ۷۰۰ کلاس درس به صورت چند پایه در قزوین
قاسمی اظهارداشت: از بین ۹ هزار کلاس درس در استان ۷۰۰ کلاس بصورت چند پایه اداره می شوند، این کلاس ها در مناطق کم جمعیت مانند الموت غربی و شرقی و طارم سفلی واقع شده اند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامهد از اجرای طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر تحت عنوان «طرح شهاب» در مدارس استان خبر داد.
 
وی، هدف از اجرای طرح شهاب در مدارس را شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی صاحبان استعدادهای برتر از دورة ابتدایی تا پایان دوره آموزش متوسطه و زمینه سازی برای استمرار حمایت ها در مراحل مختلف آموزش عالی در جهت پیشرفت و تعالی کشور بیان کرد.
کلمات کلیدی
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد
پایه های بسیاری از علوم انسانی ریاضیات است
دانشگاه آزاد قزوین قهرمان لیگ روباتهای فوتبالیست اندازه متوسط شد
سه میلیارد ریال برای خانه ریاضیات بوشهر اختصاص یافت