شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ 3005 0 2

معاون دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره روش‌های فعال تدریس مبتنی بر فناوری ریاضی سه هفته آینده در استان البرز برگزار می‌شود.

معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

جشنواره روش‌های فعال تدریس مبتنی بر فناوری ریاضی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مسعود دودانگه ظهر امروز در جشنواره روش‌های فعال تدریس مبتنی بر فناوری زبان انگلیسی در اردبیل اظهار داشت:‌ جشنواره‌ای که در حال برگزاری بوده یک فضای رقابتی نیست بلکه فضایی برای ایجاد تعامل و همفکری بوده و این جشنواره نمی‌تواند پایان کار باشد بلکه شروعی برای اشاعه روش های برتر تدریس در کشور است.

وی بیان کرد: ملاک عمل ما در برگزاری این دوره از جشنواره، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی بوده است که در کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش و ارتقای کیفیت آموزشی نقش بسزایی دارند.

دودانگه با اشاره به بندهای سند تحول بنیادین تصریح کرد: در این سند تحول به توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی‌های حرفه ای به شکل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب و فرصت های بازآموزی مستمر علمی و تحقیقاتی و نیز برگزاری جشنواره‌های الگوهای برتر تدریس تاکید شده  که وزارت در راستای عملیاتی کردن این راهکار اقدام به برپایی این جشنواره کرده است.

معاون دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره روش‌های فعال تدریس مبتنی بر فناوری ریاضی سه، در هفته آینده در استان البرز خبر داد و افزود: از دلایل انتخاب این دو درس، مطالعاتی بود که بر روی وضعیت این دو واحد درسی در امتحانات نهایی سال گذشته داشتیم.

وی گفت: متاسفانه این دو واحد درسی افت محسوسی در امتحانات نهایی داشتند و با توجه به اهمیت دروس سال سوم متوسطه دور دوم و تاثیر آنها در کنکور، تصمیم گرفتیم تا برگزاری جشنواره بر اساس این دو واحد درسی برگزار کنیم.

دودانگه با بیان اهداف برگزاری جشنواره اظهار کرد: شناسایی روش‌های موفق و کارآمد تدریس به عنوان نخستین و اصلی ترین هدف در اجرای این جشنواره بوده که با توجه به وضعیت درس انگلیسی در امتحانات نهایی خردادماه 94 در رشته های مختلف تحصیلی، در رشته ریاضی و فیزیک وضعیت درس انگلیسی نسبت به سایر دروس بهتر است. معاون دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش میانگین نمره دانش‌آموزان در زبان انگلیسی 3 را 13.81 برشمرد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل این مقدار افزایش داشته است.

وی میانگین نمره امتحانات نهایی دانش‌آموزان در رشته تجربی در خرداد ماه 94 را 12.49 بیان و تصریح کرد: میانگین نمره ورقه دانش‌آموزان در رشته انسانی نیز 7.85 بوده که تفاوت بین این رشته با رشته‌های یادشده چشمگیر بوده و این برای ما یک هشدار است.

دودانگه با آرزوی موفقیت برای همه همکاران شرکت‌کننده در این جشنواره بیان کرد: امیدواریم با تجربه‌ای که در این جشنواره ها به‌دست می‌آوریم بتوانیم گاممی در افزایش کیفیت آموزشی و پرروشی و ارتقای کیفیت آموزشی برداریم.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد