شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ 3784 0 4

استاندار گیلان در دیدار با پروفسور اکبر زاده ریاضی دان از گشایش انستیتو ریاضی به نام این دانشمند گیلانی خبرداد.

انستیتو ریاضی پروفسور اکبرزاده در گیلان راه اندازی می شود

استاندار گیلان در دیدار با پروفسور اکبر زاده ریاضی دان از گشایش انستیتو ریاضی به نام این دانشمند گیلانی خبرداد. به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی در این دیدار که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، رؤسای دانشگاه گیلان و بنیاد نخبگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهردار رشت نیز حضور داشتند گفت: رهاورد حضور این دانشمند برجسته گیلانی در رشت راه اندازی انستیتو ریاضی در استان به نام وی است.

وی با تأکید بر فراهم کردن امکانات بهره گیری از ظرفیت های لازم برای راه اندازی این انستیتو افزود: این مرکز با محوریت دانشگاه گیلان و با همکاری سازمان های مردم نهاد استان تشکیل می شود و باید تلاش شود حضور اقشار مردمی بارز باشد. وی پروفسور اکبرزاده را نمادی از اعتبار علمی گیلان در سراسر دنیا دانست و خاطرنشان کرد: کوشش های فراگیر این دانشمند برجسته گیلانی در گسترش علوم ریاضی درجهان معاصر ، مایه افتخار تک تک گیلانیان است.

استاندار افزود: در مدت حضور پروفسور اکبرزاده در ایران ادارات کل و نهادهای علمی باید از ظرفیت ایشان کمال بهره را ببرند تا نخبگان جوان ما از نزدیک با شرح خدمات و زحمات این دانشمند برجسته علوم ریاضی آشنا شوند . در ادامه این نشست پروفسور حسن اکبرزاده با ابراز خرسندی از دیدار با استاندار گفت: از تمامی تحصیلکرده ها می خواهم تا پس از پایان تحصیلات،تحقیقات خود در همان رشته را ادامه دهند تا نتایج حاصله مورد استفاده و بهره برداری دیگران قرار گیرد.

پروفسور حسن اکبرزاده در سوم فروردین 1306 در شهر رشت به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در این شهر آغازکرد و سپس تحصیلات خود را در دبیرستان البرز تهران ادامه داد و پس از اخذ دیپلم متوسطه در رشته ریاضی با درجه ممتاز وارد دانشگاه تهران شد و با احراز مقام اول تحصیلات خود را در ایران به پایان رسانید. او پس از اخذ مجدد لیسانس ریاضی از دانشگاه سوربن پاریس و همچنین گواهینامه آنالیز عالی، برای فوق لیسانس در مورد نظریه نسبیت عمومی انیشتین تحقیق کرد و درباره هندسه دیفرانسیل و فضاهای ریمان بعد از سه سال تحقیق، اکتشافات خود را در قالب ده ها مقاله درمجله آکادمی علوم پاریس به ثبت رسانید. پروفسور اکبرزاده از سال 1957 میلادی به عنوان وابسته تحقیقات در مؤسسه معروف تحقیقاتی کلژدوفرانس پذیرفته شد و بعد از چهار سال رساله دکترای دولتی در علوم ریاضی را در دانشگاه سوربن به پایان رسانید. او پس از طی مدارج مأمور تحقیقات و استاد تحقیقات، نزدیک 40 سال به عنوان رئیس تحقیقات دراین مؤسسه بین المللی مشغول به کار بوده است. از وی بیش از 50 کتاب، مقاله و پژوهش در اروپا و آمریکا به چاپ رسیده است.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد