شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ 3381 0 2

رییس انجمن آمار ایران با بیان اینکه باید افراد علاقمند به آمار ، احتمال و ریاضی تربیت کنیم گفت : احساس من این است که در کشور در حال دور شدن از این علم هستیم.

رییس انجمن آمار ایران : افراد علاقمند به آمار و ریاضی تربیت کنیم

دکتر حمید پزشک، رییس انجمن آمار ایران

رییس انجمن آمار ایران با بیان اینکه باید افراد علاقمند به آمار، احتمال و ریاضی تربیت کنیم گفت: احساس من این است که در کشور در حال دور شدن از این علم هستیم. به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد که روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، حمید پزشک در دهمین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی در یزد افزود: همچنین در کشور ما از کسانی که به این علم علاقمند نیستند استفاده می شود که این یک خطر است.

وی اظهار کرد: در رأس 20 شغل ضروری و پیش بینی شده برای آینده بشر ، ریاضیات و آمار است که این موضوع اهمیت نقش آماردر جهان را نشان می دهد.

پزشک در ادامه با گرامیداشت سالگرد تاسیس انجمن علمی آمار ایران خاطرنشان کرد: 25 سال این انجمن با پویایی فعالیت های عمده ای را انجام داده است و در سال 92 به عنوان انجمن برتر انتخاب شد. رییس دانشگاه یزد هم در این مراسم گفت: حوزه ریاضیات و آمار این دانشگاه مجموعه از استادان توانمند و با انگیزه است که افتخارات زیادی در مسابقات ملی و بین المللی کسب کردند.

محمد صالح اولیا اظهار کرد: این موفقیت های نشان از این است که ظرفیت و توانمندیهای زیادی در این دانشگاه در حوزه ریاضیات و آمار و احتمال وجود دارد و یکی از محورهای توسعه آینده دانشگاه می تواند در این زمینه باشد. وی افزود : در سطح جامعه بحث شانس و تصادف را به حساب اینکه دارای حساب کتاب مشخصی نیست ، می گذارند اما درسی که ما از آمار و احتمال یاد گرفتیم این است که حتی تصادف هم دارای نظم خاصی است و این نشان دهنده این است که در اوج بی نظمی ما می توانیم بدنبال نظم باشیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: این هنر و توان ماست که بتوانیم از بین این پراکندگی ها و نوسان ها نظم را کشف کنیم و با یک نگاه جدید می توانیم درست تر تصمیم بگیریم. 
 
در همایش سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی که از 29 مردادماه در استان یزد آغاز شده و به مدت روز ادامه دارد بیش از 290 نفر از استادان و پژوهشگران رشته آماراز سراسر کشور حضور دارند. 301 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که 22 مقاله توسط هیات داروان پذیرفته و بصورت پوستر و سخنرانی ارائه می شود.

برگزاری سه کارگاه آموزشی مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار 'اموس'، یادگیری ماشین و تحلیل داده های هواشناسی از جمله برنامه های این سمینار است. اولین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی سال 76 در دانشگاه شهرکرد با حضور 65 شرکت کننده برگزار شد.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
اضطراب عامل عقب ماندن دخترها از پسرها در علم ریاضی
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است