شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ 3486 0 1

دبیر چهل و هفتمین کنفرانس ریاضی کشور با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی برای سومین بار میزبانی کنفرانس ریاضی کشور را بر عهده گرفته است گفت: این کنفرانس از فردا(هفتم شهریور) آغاز و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

دانشگاه خوارزمی، میزبان چهل و هفتمین کنفرانس ریاضی کشور

دبیر چهل و هفتمین کنفرانس ریاضی کشور با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی برای سومین بار میزبانی کنفرانس ریاضی کشور را بر عهده گرفته است گفت: این کنفرانس از فردا(هفتم شهریور) آغاز و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت. طاهر قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: چهل و هفتمین کنفرانس ریاضی ایران با همکاری انجمن ریاضی ایران در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود. وی افزود: انجمن ریاضی ایران یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های علمی کشور است که از سال 50 تاسیس و هر ساله بدون وقفه حتی در زمان هشت سال جنگ تحمیلی، کنفرانس ریاضی ایران را برگزار کرده است.
 
عضو هیات علمی دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: مسئولیت برگزاری کنفرانس ریاضی کشور را هر ساله یکی از دانشگاه‌های کشور بر عهده می‌گیرد و این برای بار سوم است که دانشگاه خوارزمی عهده‌دار برگزاری این کنفرانس شده است.  وی یادآور شد: این کنفرانس از فردا (هفتم شهریور)، آغاز و تا 10 شهریور ادامه خواهد داشت.
 

قاسمی از حضور اساتیدی از کشورهای خارجی در این کنفرانس خبر داد و گفت: اساتید خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشورهایی چون فنلاند، آمریکا، کانادا، اتریش و استرالیا در این کنفرانس حاضر خواهند بود. وی به تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه کنفرانس اشاره و اعلام کرد: حدود 770 مقاله را دریافت کردیم که پس از داوری 490 مورد از این تعداد مورد پذیرش قرار گرفت که به صورت سخنرانی و پوستر در چهار روز کنفرانس ارائه خواهد شد.

دبیر چهل و هفتمین کنفرانس ریاضی ایران در پاسخ به اینکه چرا دانشگاه خوارزمی به عنوان میزبان این کنفرانس انتخاب شده است گفت: دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه خوارزمی یکی از قدیمی ترین دانشکده‌های علوم ریاضی کشور است که از بنیه علمی قدرتمندی برخوردار است.

وی با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی با حدود یک قرن قدمت در زمینه ریاضی نیز چهره‌های سرشناسی را به خود دیده است گفت: دکتر غلامحسین مصاحب به عنوان بنیانگذار موسسه ریاضیات دانشگاه و بعدها دانشکده ریاضی خوارزمی از جمله این چهره هاست.

قاسمی در پایان با بیان اینکه حدود 600 نفر از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این کنفرانس حاضر خواهند شد تصریح کرد: این همایش در 14 محور تخصصی مربوط به ریاضی، آمار وکامپیوتر برگزار می‌شود و سعی شده است تا بیش از پیش بر جنبه کاربردی‌تر ریاضی تاکید شود.
منبع
ایسنا
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد
دانشگاه آزاد قزوین قهرمان لیگ روباتهای فوتبالیست اندازه متوسط شد
سه میلیارد ریال برای خانه ریاضیات بوشهر اختصاص یافت
برگزاری همایش ریاضی در زنجان