شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ 4041 0 1

سعید و سهیل اسکندری در بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی (UCMAS) مقام های اول و سوم را از آن خود کردند.

موفقیت 2 برادر ایرانی دررقابت جهانی ریاضی

شیراز- ایرنا- سعید و سهیل اسکندری برادران دانش آموز ارسنجانی در بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی (UCMAS) مقام های اول و سوم را از آن خود کردند.

به گزارش دریافتی ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی (UCMAS) که با حضور بیش از 2500دانش آموز نخبه از 57کشور جهان در امارات برگزار شد، سعید و سهیل اسکندری از آموزشگاه شاهد شهید خسروی ارسنجان موفق به کسب مقام برتر جهانی این مسابقات شدند. 

سعید و سهیل اسکندری در این مسابقات توانستند در مدت هشت دقیقه به 200 سوال شامل جمع و تفریق اعداد دو و سه رقمی در 10 ردیف و ضرب اعداد سه رقمی و تقسیم اعداد سه و چهار رقمی بدون استفاده از هیچ وسیله ای و به صورت کاملا ذهنی پاسخ دهند که در پایان سعید اسکندری موفق به کسب مقام اول جهان شد و سهیل اسکندری نیز به مقام سوم جهان دست یافت. 

مدیر کل آموزش و پرورش فارس از این دانش آموزان ارسنجانی تقدیر کرد و گفت:‌شما در ابتدای راه هستید و می توانید با تفکر بیشتر در امور مختلف در آینده نیز به موفقیت های بیشتری دست یابید. 

حکیدرضا آذری افزود:‌برای دستیابی به موفقیت در هر زمینه ای باید تلاش کرد و هیچ فردی نمی تواند بدون تلاش موفقیتی کسب کند، همانگونه که علمای بزرگ ما و دانشمندان مختلف در طول تاریخ با تحمل سختی ها و با تلاش و کوشش توانسته اند به درجات عالی دست یابند. 

آذری درکنار تلاش و کوشش اراده و ایمان را نیز به عنوان عواملی موثر در دستیابی به موفقیت برشمرد و اضافه کرد: شاخه ای که شما در آن موفق به کسب افتخار شدید نیازمند ذهنی آماده و فعال است که شما از آن برخوردارید و آماده کسب موفقیت های بیشتر نیز هستنید. شهرستان ارسنجان در فاصله 125کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است. 
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
هوش مصنوعی برای کمک به نابینایان وارد نرم افزار آفیس می شود