شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ 4662 2 1

ابداع کننده روش آموزش محاسبات ریاضی و چرتکه: دانش آموزان ایرانی در یادگیری و مهارت محاسبات ریاضی ذهنی و چرتکه در جهان بی نظیرند.

پرفسور دینو ونگ:

دانش آموزان ایرانی در یادگیری محاسبات ریاضی در جهان بی نظیرند

ابداع کننده روش آموزش محاسبات ریاضی و چرتکه در جهان اعلام کرد: دانش آموزان ایرانی در یادگیری و مهارت محاسبات ریاضی ذهنی و چرتکه در جهان بی نظیرند. به گزارش ایرنا، پرفسور' دینو ونگ' (Dino Wong) روز دوشنبه در نشست با مسئولان آموزشی و دانش آموزان منتخب البرز در مسابقات جهانی یوسی مس افزود: دانش آموزان ایرانی در فرآیند یادگیری مراحل محاسبات ذهنی ریاضی و چرتکه ای در بین دانش آموزان 60 کشور جهان در رتبه برتر قرارگرفتند.
 
وی اظهار کرد: در 5 سالی که از فعالیت مرکز آموزش محاسبات ذهنی و چرتکه ای در ایران می گذرد، دانش آموزان ایرانی به دانش آموزان و مربیان شرکت کننده در این دوره آموزشی در جهان ثابت کردند که از توانایی ذهنی و مهارت بالاتری برخوردار هستند.

دینو ونگ با اشاره به اینکه دانش آموزان ایرانی در بیست و پنجمین دوره مسابقات یوسی مس جهان مقام اول را کسب کردند، خاطر نشان شد: درخشش دانش آموزان ایرانی در بین یک هزار دانش آموز شرکت کننده از 60 کشور جهان که در اردیبهشت ماه سال 95 در دبی برگزار شد، نشان از برتری آنها دارد.

وی در ادامه به شرکت 161 دانش آموز ایرانی در مسابقات جهانی یوسی مس پرداخت و یاد آور شد: در این دوره از مسابقات 131 دانش آموز ایرانی با کسب رتبه های اول تا سوم موفق به دریافت مدال و کاپ شدند. وی یاد آور شد: گسترش این آموزش در بین دانش آموزان رشد شاخص های کیفی تحصیلی را مدارس به همراه دارد زیرا موجب افزایش دقت و تمرکز دانش آموزان در کلاس و مطالعه می شود.

دینو ونگ از فعال تر شدن 2 نیمکره مغز انسان، عکس العمل سریع، استفاده از 10 انگشتان دست و سریع عمل کردن دست ها به عنوان ویژگی های آمورش و مهارت در بین گروه سنی دانش آموزی با روش یادگیری چرتکه ای یاد کرد. در این نشست مشاور فرهنگی استانداری البرز نیز گفت: دانش آموزان البرزی در یادگیری فرآیند محاسبات ذهنی و چرتکه ای بار دیگر توانمندی و استعداد ایرانیان در گروه سنی دانش آموزی را به رخ جهانیان کشیدند.

مهراب رجبی با اشاره به آیات قرآنی و احادیث در زمینه یادگیری انسان خاطر نشان شد: دانش آموزان ایرانی با دستیابی به مهارت در چرخه یادگیری محاسبات ذهنی ریاضی و چرتکه ای در واقع 2 قابلیت مهم انسان را که همان قدرت ذهنی و سرعت می باشد را عملا به تصویر کشیدند. وی یاد آور شد: اختصاص 13 مدال و کاپ در مسابقات جهانی یوسی مس به دانش آموزان البرزی حاکی از توانمندی آنان در این دانش و مهارت دارد لذا بار دیگر بر البرزی بودن و ایرانی بودنمان در جهان می بالیم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان در فرایند تعلیم و تربیت نیاز به دقت و تمرکز دارند که یادگیری دانش و مهارت محاسبات ذهنی و چرتکه ای می تواند نقش موثری در رشد تحصیلی آنان داشته باشد. مدیر اجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی و چرتکه ای استان البرز و شهریار نیز در این نشست گفت: ارتقاء قدرت و دقت ذهن انسان از مهمترین آثار ملموس فراگیری دوره محاسبات ذهنی و چرتکه ای در بین گروه سنی 5 تا 13 سال است.

سمیه غلامی تصریح کرد: تاثیرات مثبت این تکنیک را می توان از زبان معلمان و والدین در مدارس شنید که چگونه این مهارت موجب شده تا دانش آموزان در کلاس درس با دقت و تمرکز بالا درس معلم را یاد بگیرند و انگیزه و پیشرفت تحصیلی پیدا کنند. وی اضافه کرد: دوره های آموزشی این مهارت با حداقل شهریه در استان البرز در حال اجراست.

دراین نشست از 13 دانش آموز مدال آور البرزی در مسابقات جهانی یوسی مس در امارات به اسامی ثنا بیرامی ، نیکا رستمی، خاطره خیاط زاده، سما برهانی، پریا شیخلی، سید مهدی علوی، پارسا فرخی، نیما کرمی، ملینا مهدیزاده، زینب السادات طباطبایی ، سید امیر حسین عسگری تبار ، مهزیار رضایی و سپهر صدقی با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.
منبع
ایرنا

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 
  1. افرررین واقعا خیلیم عالی... چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ --- ۲۰:۵۴:۳۷

    خیلی عالی هستی واقعا افرین

  2. ماه شب جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ --- ۱۲:۵۳:۴۹

    من چطور باید در کلاس های یو سی مس شرکت کنم جایی که من زندگی میکنم مراکز یو سی مس وجود نداره

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد