شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ 5243 1 4

دانش آموزان موسسه "حساب ذهنی" بابل در رقابت با دانش آموزان 45 کشور جهان، موفق به کسب مقام سوم در مسابقات بین المللی حساب ذهنی شدند.

حل پیچیده ترین مسائل ریاضی با چرتکه

درخشش دانش آموزان بابلی در مسابقه جهانی حساب ذهنی

دانش آموزان موسسه "حساب ذهنی" بابل در رقابت با دانش آموزان 45 کشور جهان، موفق به کسب مقام سوم در مسابقات بین المللی حساب ذهنی شدند. نخستین شاگرد موسسه UCMAS مازندران که موفق به کسب مقام سوم در مسابقات بین المللی شده است در گفتگو با خبرنگار مهر، می گوید: مدت یک سال تحت آموزش UCMAS قرارگرفته وبرای اولین بار در مسابقات جهانی در مالزی با حضور هشت هزار نفر شرکت کننده از سراسر جهان شرکت کردم وموفق به کسب رتبه سوم جهان شدم.
 
آرمیتا فولادی تالاری 11 ساله که در کلاس پنجم ابتدایی تحصیل می کند، می گوید: برنامه UCMAS نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در انجام محاسبات می‌شود، بلکه این برنامه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارت‌های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌‌گردد.
 
دانش آموز دیگر موسسه UCMAS مازندران نیز اظهار داشت: کاهش زمان یادگیری وتقویت حافظه هدیه آموزش UCMAS به بچه هاست.
 
فاطمه مهدی نیا 11 ساله نیز با بیان اینکه در یادگیری دروس مختلف دچار مشکل بودم و باید وقت بسیار زیادی را صرف یادگیری می کردم گفت: این امر سبب می شد تا از انجام کارهایی که دوست داشتم بازمانم.
 
وی گفت: این سیستم به ما می آموزد که چگونه به راحتی بتوانیم از حافظه خود بیشترین بهره را برده و در کوتاه ترین زمان ممکن هر نوع مسئله ای چه درسی و چه مسائل روزمره زندگی را حل کنیم و در موقعیت حساس خود را به راهکار صحیح برسانیم.
 
مهدی نیا با اشاره به اینکه درحال حاضر یکی از شاگردان ممتاز مدرسه است خاطرنشان کرد: از خواندن درس های مختلف خود از جمله ریاضی لذت می برم و ظرف یک ثانیه مشکل ترین مسئله ریاضی را به راحتی حل می کنم در حالی که قبلا در درس خود ضعیف بودم.
 
وی که یکی از مدال آوران مسابقات جهانی در مالزی است اظهارداشت: چون اولین تجربه ما دراین مسابقه بوده موفق به کسب رتبه نخست جهان نشدیم ولی مطمئن هستیم بچه های مازندران در مسابقات بعدی رتبه نخست جهان را کسب خواهند کرد.
 
مسئول موسسه  UCMAS بابل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانش آموزان موسسه  UCMAS موفق به کسب مقام سوم در مسابقات بین المللی از بین 45 کشور دنیا شدند.
 
غلامعلی مهدی نیا اظهار داشت: مبتکر تاسیس و مدیر موسسه علمی پژوهشی گسترش دانش توسعه نگاه نو با شماره ثبت 654 هستم که در این شیوه نوین به دنبال تربیت نخبگان و متفکرین برجسته ودانشمند شهر واستان خود بوده که علی رغم ناباوری دیگران امروز به این مهم دست یافتم.
 
وی افزود: به اعتقاد من بزرگترین سرمایه نیروی انسانی است و حتی کسانی که قدرت برقراری ارتباط با مخاطب را ندارند نیز جزو سرمایه به شمار رفته و یک متخصص باید این سرمایه را تبدیل به احسن کند.
 
وی بیان داشت: برنامه حساب ذهنی UCMAS یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودک است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع گردید، این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره‌ چپ و نیمکره‌ راست) به طور هم ‌زمان می‌شود و دانش آموزان سنین بین 5 تا 13 سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که این سبب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسأله می‌شود که به موفقیت در همه رشته‌ها و زندگی روزمره می انجامد.
 
مهدی نیا گفت: برنامه UCMAS نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در انجام محاسبات می‌شود، بلکه این برنامه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارت‌های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌‌ شود.
 
وی به علت استفاده از چرتکه در این سیستم  اشاره و بیان داشت:  چرتکه یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودک است که تا امروز که 20 سال از ابداع آن می گذرد توانسته حدود 54 کشور دنیا را تحت پوشش بگیرد.
 
مهدی نیا تصریح کرد: این سیستم نوین آموزشی در سال 90 توسط محقق ایرانی به نام دکتر عقیل قرایی و مهندس سید داود قریشی از مالزی وارد ایران شد و از آذرماه سال 90 اولین کلاس درتهران تشکیل شد.
 
این مسئول اذعان داشت: پنج ماه بعداز وروداین طرح به کشور، در بهمن ماه سال 91 این طرح در بابل اجرا و اولین کلاس در بابل تشکیل شد. مهدی نیا گفت: اجرای این طرح که باعث  توسعه مهارت ذهنی است از سوی آموزش و پرورش  تهران مجوز فعالیت گرفته و در حال حاضر با همکاری آموزش وپروش این طرح در مرکز مشاوره تحصیلی با مجوز اداره کل برای گروه دختران و پسران در این مرکز انجام می گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه این طرح در شهرهای تهران، آذربایجان،اصفهان، خوزستان و گیلان آموزش داده می شود خاطرنشان کرد: از اردیبهشت 92 تاکنون این طرح بیش از دو هزار شاگرد از  11 شهر مازندران را تحت پوشش گرفته و هر شهر جداگانه فعالیت می کند.
 
مهدی نیا گفت: در مسابقاتی که در کشور مالزی برگزار شد شهرهای تهران، آذربایجان، اصفهان، خوزستان و مازندران شرکت داشتند که دانش آموزان بابل، ساری، شیرگاه و فریدونکنار شامل 13 نفر پسر و 16 نفر دختر موفق به کسب مدال در این دوره شدند.
 
وی با اشاره به اینکه 88نفر معلم برتر آموزش و پرورش در امر آموزش این طرح با ما همکاری دارند افزود: برای آموزش معلمان در این سبک شش نفر از ایران به مالزی اعزام شدند و به عنوان مدرسین ممتاز با ما در ارتباط بوده و به معلمان ما آموزش ویژه می دهند که اکثرا جزو معلمان رتبه دار آموزش وپروش هستند.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 
  1. حسین چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ --- ۲۲:۵۸:۳۵

    سلام.پسرم دانش آموز کلاس اول ابتدایی است .جهت موفقیت او درمحاسبه ذهنی سریع و پیشرفت او چه باید بکنم ؟ و ...
    از کجا شروع کنم ؟
    چه منابع و راهکارهایی معرفی می نمایید ؟
    ممنونم.

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!