شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ 5812 1 2

از میان 20 هزار و 548 طرح ارائه شده از سوی دانش آموزان و هنرجویان دوره متوسطه به دبیرخانه های استانی جشنواره، سه طرح حائز رتبه اول، 11 طرح حائز رتبه دوم و 28 طرح حائز رتبه سوم کشوری شدند.

برگزیدگان بخش دانش آموزی پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی معرفی شدند

دبیر بخش دانش آموزی پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: از میان 20 هزار و 548 طرح ارائه شده از سوی دانش آموزان و هنرجویان دوره متوسطه به دبیرخانه های استانی جشنواره، سه طرح حائز رتبه اول، 11 طرح حائز رتبه دوم و 28 طرح حائز رتبه سوم کشوری شدند.
 
حسن ساعی دهقان، معاون دانش پژوهان جوان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا، اظهارکرد: پس از بررسی طرح های دانش آموزی در مراحل مختلف پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در نهایت، 42 طرح به عنوان طرح های برگزیده کشوری بخش دانش آموزی جشنواره اعلام شد.
 
وی با بیان اینکه در سال جاری تعداد 20 هزار و 548 طرح مربوط به دانش آموزان و هنرجویان دوره متوسطه به دبیرخانه های استانی جشنواره جوان خوارزمی ارائه شد، ادامه داد: طرح ها پس از بررسی کارشناسی استانی در گروه های تخصصی داوری، مورد ارزیابی قرار گرفتند. از این تعداد، هزار و 91 طرح برتر به عنوان طرح های منتخب استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند. این طرح ها در 16 گروه تخصصی داوری "برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکاترونیک، مکانیک، فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضی، عمران، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، علوم اسلامی، فلسفه و ادیان، هنر و معماری، نانو تکنولوژی و سایر زمینه های علمی"، مورد بررسی و ارزیابی مجدد قرار گرفته است.
 
ساعی دهقان افزود: پس از دفاع حضوری داوران استانی و طراحان، تعداد 97 طرح برتر به همراه سه طرح ارجاعی سال قبل، به مرحله داوری نهایی جشنواره (که با همکاری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و هیأت داوران مشترک بین دو وزارتخانه برگزار شد) راه یافتند. در نهایت، تعداد 42 طرح، به عنوان طرح های برگزیده کشوری بخش دانش آموزی پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شدند.
 
وی در باره تعداد طرح های برگزیده در گروه های علمی تصریح کرد: گروه علمی برق و الکترونیک دو طرح، کامپیوتر پنج طرح، مکانیک یک طرح، علوم زیستی و پزشکی چهار طرح، کشاورزی و منابع طبیعی سه طرح، فیزیک و نجوم یک طرح، شیمی سه طرح، نانوتکنولوژی دو طرح، ریاضی یک طرح، زبان و ادبیات فارسی هشت طرح، علوم اسلامی، فلسفه و ادیان دو طرح، علوم اجتماعی دو طرح و هنر و معماری هشت طرح را به خود اختصاص دادند. به گفته وی در نهایت سه طرح رتبه اول، 11 طرح رتبه دوم و 28 طرح رتبه سوم کشوری را به دست آورند.
 
دبیر بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی در خصوص تعداد طرح های برگزیده استان ها گفت: نکته مهم در این ارتباط این است که خوشبختانه سال جاری 20 استان دارای طرح های برگزیده کشوری هستند که شهر تهران با 10 طرح برگزیده دارای بیشترین تعداد طرح و استان فارس با چهار طرح، استان های آذربایجان شرقی و بوشهر هر کدام با سه طرح ، هفت استان خراسان جنوبی، خوزستان، سمنان، قزوین، کرمان، همدان ویزد هر کدام با دو طرح و 8 استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، شهرستان های تهران، قم، گلستان، مازندران و مرکزی هر کدام با یک طرح از این نظر در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
 
دبیر بخش دانش آموزی جشنواره در پایان اظهار کرد: با توجه به حضور چشمگیر دانش آموزان و هنرجویان در فضای پژوهش و نوآوری و هدف اصلی و اساسی جشنواره که همان به مبارزه طلبیدن جوانان در عرصه خلاقیت و نوآوری است، ستاد بخش دانش آموزی جشنواره با برنامه ریزی علمی و انجام فعالیت های کارشناسی در زمینه های تبلیغ و توجیه و هدایت و راهنمایی و حمایت مادی و علمی، تلاش می کند تا ضمن رشد کیفی جشنواره، زمینه حضور تعداد بیشتری از آنان را در این عرصه مهم علمی فراهم کند.
 
وی تاکید کرد: در این راستا، علاوه بر تجلیل از تعداد محدودی از طرح ها به عنوان رتبه های اول تا سوم کشوری، سایر طرح های برگزیده استانی به نحوی توسط ستاد یا دبیرخانه های استانی جشنواره مورد تقدیر و تشویق قرار می گیرند، تا بدین طریق، زمینه های لازم برای بروز، پرورش، رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های نوجوانان و جوانان، و همچنین توسعه و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری در آنان فراهم شود؛ به همین دلیل، تعدادی از طرح ها که به دبیرخانه ستاد جشنواره ارسال شده و حائز شرایط رتبه های اول تا سوم کشوری نشدند، ولی از لحاظ علمی و پژوهشی، دارای قابلیت ها و ویژگی های خاصی هستند، در رتبه های چهارم تا ششم وزارت آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار می گیرند.
 
به گزارش ایسنا، علاقمندان می توانند جهت دریافت نتایج نهایی کشوری بخش دانش آموزی پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی به سامانه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.kharazmi.medu.ir مراجعه کنند.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 
  1. سلام پاسخ طرح های برگزید... جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ --- ۱:۴۸:۵۸

    پاسخ طرح های برگزیده جشنواره دانش آموزی خوارزمی دوره جدید کی اعلام می شود

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد
دانشگاه آزاد قزوین قهرمان لیگ روباتهای فوتبالیست اندازه متوسط شد
سه میلیارد ریال برای خانه ریاضیات بوشهر اختصاص یافت
برگزاری همایش ریاضی در زنجان