شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ 8333 0 7

تغییرات کتاب های درسی ریاضی مقاطع ابتدایی بر اساس آزمون های بین المللی تیمز TIMSS صورت گرفته است.

تغییرات کتاب های ریاضی ابتدایی براساس آزمون های بین المللی است

مدرس درس ریاضی دوره ابتدایی گفت: تغییرات کتاب های درسی ریاضی مقاطع ابتدایی بر اساس آزمون های بین المللی تیمز TIMSS صورت گرفته است. تغییرات کتاب های ریاضی ابتدایی براساس آزمون های بین المللی است. سید محسن میرمحمد میگونی روز پنجشنبه در حاشیه نشست بررسی کتاب های جدیدالتالیف دوره ابتدایی در دبیرستان محتشمی کاشان در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: آزمون های بین المللی تیمز هر چهار سال یکبار برگزار می شود که در این آزمون وضعیت روش های تدریس درسهای ریاضی و علوم را در کشورهای دیگر ارزیابی می کنند.
 
وی با بیان اینکه مجامع بین المللی نگران دروس آموزشی ریاضی و علوم در کشورهای دیگر هستند، افزود: با توجه به اینکه ریاضی یک علم بین المللی است نمی توان هر مطلبی را برای تدریس به دانش آموزان در کتاب های درسی در نظر بگیریم. به گفته وی در آخرین آزمون بین المللی تیمز که در سال 2011 برگزار شد ایران در سنجش درس های علوم وریاضی در بین 36 کشور در رده بیست و هشتم قرار گرفت.
 
میر محمد میگونی در باره تغییرات صورت گرفته در کتاب ریاضی سوم ابتدایی تصریح کرد: این کتاب پس از 33 سال بطور کامل تغییر کرده که این موضوع معلمان را برای شیوه جدید تدریس این کتاب به چالش کشانده است.
 
این مدرس ریاضی افزود: در نگارش این کتاب افزون بر توجه به آزمون های بین المللی ریاضی به نقش بومی سازی و فرهنگ ایرانی واسلامی نیز توجه شده است. وی با بیان اینکه ریاضی یک علم وارداتی به ایران نیست، اظهار داشت: کشور ایران ریاضیدانان برجسته ای همچون خوارزمی، وغیاث الدین جمشید کاشانی را در خود پرورش داده که این موضوع باعث شده بعضی از مباحث علمی این دانشمندان ایرانی را در کتاب های مقاطع ابتدایی مطرح کنیم.
 
میرمحمدمیگونی خاطرنشان کرد: در صورتی که معلمان بیبشتر مطالعه و خود را به روش های فناوری جدید برای تدریس مجهز کنند کتاب های جدیدالتالیف ریاضی در پیشرفت آینده تحصیلی دانش آموزان موثر واقع خواهد شد.
 
در نشست بررسی کتاب های جدیدالتالیف دوره ابتدایی که در دبیرستان محتشمی کاشان برگزار شد ، جمعی از معلمان دوره ابتدایی شهرستان های آران و بیدگل، اردستان،نطنز و کاشان واقع در شمال استان اصفهان حضور داشتند.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
چگونه ریاضیات را آموزش دهیم؟
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور