شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ 3504 0 1

مسابقه ریاضی ˈکانگورو،ˈ روز پنجشنبه با حضور 297 تیم دانش آموزی در خانه ریاضیات اصفهان برگزار شد.

مسابقه ریاضیˈ کانگوروˈ در اصفهان برگزار شد

اصفهان- ایرنا- مسابقه ریاضی ˈکانگورو،ˈ روز پنجشنبه با حضور 297 تیم دانش آموزی در خانه ریاضیات اصفهان برگزار شد. مسوول برگزاری این مسابقات در اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: این مسابقات با عنوان«روز شاد ریاضی کانگورو» با حضور دانش آموزان سالهای اول تا ششم ابتدایی، هفتم و هشتم (دوم و سوم راهنمایی) توسط خانه ریاضیات در شهر اصفهان برگزار شد.
 
«فاطمه هانی» افزود: از میان تیم های شرکت کننده 211 تیم از دختران و 86 تیم از پسران بودند. وی با اشاره به اینکه هر تیم از سه دانش آموز تشکیل می شود، گفت: اصفهان تنها شهر در ایران و دنیاست که این مسابقه را به صورت تیمی و با هدف تمرین کار گروهی برگزار می کند.
 
وی با بیان اینکه این مسابقه به صورت سووالات پنج گزینه ای است، توضیح داد: سووالات از کمیته مرکزی مسابقه در فرانسه ارسال شده است و بیشتر آنها حالت شهودی و کاربردی دارد. این کارشناس با اشاره به اینکه نخستین دوره این مسابقه در استان اصفهان سال گذشته به صورت آزمایشی برگزار شد، گفت: در این مسابقه برنده ای اعلام نمی شود و به همه شرکت کنندگان هدیه ای اعطا خواهد شد.
 
وی هدف از برگزاری این مسابقه را ارتقاء درک ریاضی دانش آموزان، رشد توانمندی آنها برای لذت بردن از فعالیتهای هوشمندانه، اهمیت دادن به آموزش ریاضی در تمام دنیا، کمک به دانش آموزان در درک کاربرد ریاضی در فعالیت های روزانه و قوانین طبیعی و ایجاد علاقه ریاضی در بین آنها اعلام کرد.
 
هانی تاکید کرد: لازم است سازمان هایی مانند آموزش و پرورش که مخاطبان اصلی این مسابقات را در خود جای داده اند با برگزاری آن همکاری کنند در حالی که امسال این اتفاق نیفتاد.
 
به گزارش ایرنا،مسابقه کانگورو، یک مسابقه هوش و ریاضی برای دانش آموزان است که به صورت چند گزینه ای در بسیاری از کشورهای جهان انجام می شود.
 
یکی از معلمان ریاضی استرالیا که بنیانگذار این مسابقه است، روش جدیدی را برای تصحیح پرسشنامه چند گزینه ای با رایانه ابداع کرد. 
 
ابداع این روش، موفقیت بزرگی برای مسابقه ملی ریاضی استرالیا بود و امکان شرکت همزمان دانش آموزان را در این مسابقه فراهم می آورد. 
در سال 1991 دو معلم فرانسوی به پاس خدمات دوستان استرالیایی خود، مسابقه «ریاضی کانگورو» را در فرانسه بنیان نهادند. این مسابقه از سال 1994 در سطح بین المللی با حضور میلیون ها دانش آموز برگزار می شود. ایران از سال 2009 در این مسابقه با همت شورای خانه های ریاضیات ایران و مؤسسه فرهنگی فاطمی شرکت کرده است.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد
پایه های بسیاری از علوم انسانی ریاضیات است
دانشگاه آزاد قزوین قهرمان لیگ روباتهای فوتبالیست اندازه متوسط شد
سه میلیارد ریال برای خانه ریاضیات بوشهر اختصاص یافت