شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ 4157 0 3

معاون آموزشی و تربیتی مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از برگزاری آزمون تیزهوشان سال 94 مربوط به پایه ششم و ورودی پایه هفتم ساعت 9 صبح 25 اردیبهشت ماه خبر داد.

آزمون تیزهوشان 25 اردیبهشت ماه برگزار می شود

معاون آموزشی و تربیتی مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از برگزاری آزمون تیزهوشان سال 94  مربوط به پایه ششم و ورودی پایه هفتم ساعت 9 صبح 25 اردیبهشت ماه خبر داد. محمد نستوه در گفت و گو با خبرنگار سرویس آموزش ایسکانیوز درباره جزئیات برگزاری آزمون تیزهوشان و استعدادهای برتر گفت: این آزمون با حضور 231 هزار داوطلب رأس ساعت 9 صبح 25 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
 
وی بااشاره به اینکه از این تعداد 18 هزار نفر پذیرش می شوندافزود: در آزمون امسال سوالات به صورت کشوری همانند سال گذشته خواهد بود.
نستوه درباره شرایط ورود و ثبت نام در این آزمون بیان کرد: دانش آموزان پایه ششم با معدل 19 به بالا و در معیار ارزش یابی توصیفی کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس از شرایط اصلی شرکت در این آزمون است.
 
همچنین پذیرش در مدارس استعدادهای درخشان با توجه به میزان مجوز پذیرشی است که از سوی مرکز ملی استعدادهای درخشان صادر شده است که با توجه به ضرورت پذیرش استاندارد و به نسبت دانش آموزان پایه ششم به میزان حداکثر 28/2 از کل جمعیت دانش آموزی پایه ورودی است.
 
نتایج آزمون تا 31 خرداد ماه 94 اعلام می شود
معاون آموزشی و تربیتی مرکز ملی استعدادهای درخشان ادامه داد: نتایج این آزمون به صورت یک مرحله ای اعلام می شود و حداکثر تا 31 خرداد ماه 94 اعلام خواهد شد. البته استان ها مجوز این را دارند که زودتر از موعد مذکور نسبت به اعلام نتایج اقدام کنند.
 
نستوه در ادامه درباره وجوه تمایز مدارس استعدادهای درخشان با سایر مدارس گفت: نیروی انسانی کارآمد، ضوابط آموزشی خاص علاوه بر ضوابط آموزش و پرورش، تجهیزات و امکانات مناسب نسبت به سایر مدارس، محتواهای آموزشی، پرورشی و پژوهشی خاص دانش آموزان با استعداد برتر از جمله وجوه تمایزاین مدارس است.
 
وی تاکید کرد: تمامی دانش آموزان این مدارس جزو رتبه های برتر کنکور و المپیادها هستند به طوری که در کنکور سال گذشته از 36 نفر اول تا دهم 4 گروه آزمایشی 23 نفر از مدارس استعدادهای درخشان بوده اند.
 
حرکت به سمت  سمت کیفی سازی در حوزه استعدادهای برتر
معاون آموزشی و تربیتی مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه در حوزه استعدادهای برتر دانش آموزی با توجه به رویکردهای جدید آموزش و پرورش به سمت کیفی سازی پیش می رویم و برنامه ریزی های لازم را در این زمینه در دست تهیه داریم ادامه داد:برنامه های متعدد آموزشی، پرورشی و قرآنی از جمله جشنواره جوان خوارزمی، جشنواره پژوهشگران جوان سمپاد، کارگاه ها و کارسوهای پژوهشی متنوع این مدارس وهمچنین شرکت دانش آموزان درالمپیادهای علمی , جشنواره های مختلف رباتیک , ربوکاپ و نانو که دانش آموزان با استعداد برتر در آنها برجسته گی های خوبی داشتند از فعالیت های کلی است که از سوی مدارس استعدادهای برتر انجام می شود.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
انتشار راه‌حل ۵۰۰ صفحه‌ای ریاضی که هیچکس آن را نمی‌فهمد