شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ 2997 0 2

مدارس دانش‌آموزان تیزهوش شهر تهران این روزها در حالی به ثبت نام دانش آموزان می پردازند که صحبت از انحلال یا ادغام آن‌هاست.

مدارس تيزهوشان در سايه انحلال

مدارس دانش‌آموزان تیزهوش شهر تهران این روزها در حالی به ثبت نام دانش آموزان می پردازند که صحبت از انحلال یا ادغام آن‌هاست. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ تعدادی از اولیای دانش آموزان این مدارس چند روز گذشته پیامک هایی از مدرسه دریافت کرده‌اند که خبر از انحلال مدرسه می‌دهد و هیچ علتی برای آن بیان نشده است.
 
این خانواده‌ها در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از انحلال مدرسه گله‌مند هستند و از بروز مشکلات فراوان برای فرزندان خود سخن می گویند. سرخوردگی دانش آموزان، بلاتکلیفی در ثبت نام، جابجایی منزل و جستجو برای مدرسه جدید و پرداخت هزینه های بالای سرویس رفت و آمد مهمترین مشکلاتی است که خانواده ها با انحلال مدرسه فرزند خود با آن مواجه هستند.

تعدادی از اولیای این دسته از دانش آموزان روز گذشته برای صحبت با مسئولان آموزش و پرورش در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران حاضر شدند اما تاکنون هیچ جوابی از مسئولان آموزش و پرورش دریافت نکردند. کلید انحلال و ادغام مدارس تیزهوشان از پارسال و در مصاحبه وزیر آموزش و پرورش با خبرنگاران مبنی بر کیفیت پایین برخی مدارس تیز هوشان زده شد.

آقای فانی افزایش این مدارس را بی رویه و بدون اصول کارشناسی می داند و معتقد است ادامه این روند و فعالیت این مدارس به ضرر نظام تعلیم و تربیت کشور است.

آقای نستوه معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت : بر اساس نظر وزیر آموزش وپرورش مبنی بر توجیه نداشتن تعداد مدارس تیزهوشان، دانش آموزان ورودی این مدارس مهر امسال 34 درصد کاهش یافت و خیلی از مدارس از پذیرش دانش آموز جدید ممانعت کردند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در مصاحبه با خبرنگار ما از انحلال و ادغام سه مدرسه در مناطق 11، 14، 9 و 5 تهران خبر می‌دهد و اینکه دانش‌آموزان این مدارس باید با مدارس دیگر ادغام شوند.

مسعود ثقفی فقدان امکانات لازم آموزشی و پرورشی در این مدارس را دلیل این انحلال اعلام می‌کند، اما خانواده ها این موضوع را دلیلی واهی می‌دانند و از امکانات آموزشی و معلمان مدارس منحل شده کاملا راضی هستند.

فعالیت 20 مدرسه علامه حلی (تیز هوشان) این روزها درحالی است که آموزش و پرورش شهر تهران در روزهای آغازین ثبت نام هنوز جایگزینی برای مدارس منحل شده اعلام نکرده است و خانواده ها در بلاتکلیفی بسر می‌برند.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز