شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ 3891 0 2

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در فارس گفت: امسال ۷۱ هزار و ۴۹۰ نفر در آزمون سنجش فارس شرکت خواهند داشت که به نظر می رسد تمامی شرکت کنندگان رشته های مهندسی و ریاضی مجاز شوند.

تقوی:

تمامی متقاضیان تحصیل در رشته ریاضی مجاز خواهند شد

شیراز - نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در فارس گفت: امسال ۷۱ هزار و ۴۹۰ نفر در آزمون سنجش فارس شرکت خواهند داشت که به نظر می رسد تمامی شرکت کنندگان رشته های مهندسی و ریاضی مجاز شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن تقوی عصر سه شنبه در نشست خبری با اعلام اینکه امسال به دلیل کاهش تعداد متقاضیان در آزمون سراسری، در دو نوبت، روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می شود افزود: در سال های گذشته دانشگاه شیراز به دلیل تعداد متقاضیان در آزمون سنجش، این مهم در پنج نوبت برگزار می گردید ولی امسال به دلیل کاهش متقاضی تنها در دو روز در پنج رشته برگزار می شود.
 
وی اضافه کرد: کل داوطلبان آزمون سراسری ۹۴ در کشور ۸۸۰ هزار و ۷۵۶ ثبت نام شده که از این تعداد ۷۱ هزار ۴۹۰ نفر به استان فارس تعلق دارد که ۶۰ درصد متقاضیان را بانوان تشکیل می دهد.
 
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در فارس با تاکید براینکه درب‌های سالن‌های امتحان راس ساعت هفت در نوبت صبح و ۱۴.۳۰ در نوبت عصر بسته خواهد شد تاکید کرد: داوطلبان با در دست‌داشتن كارت ورود به جلسه، كارت شناسايی ملی و شناسنامه، به محل برگزاری آزمون مراجعه كنند و همچنین داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ خرداد برای دريافت كارت فرصت دارند تا از طریق سایت سنجش اقدام کنند.
 
تقوی ادامه داد: داوطلبانی كه اشكالی در كارتشان وجود دارد در شيراز به مركز رفاهی خدماتی دانشگاه واقع در خيابان ساحلی و در شهرستان‌های فارس  با مراجعه به سایت سنجش می توانند  محل مورد تعین شده را مشاهده کنند.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز با اعلام اینکه متقاضیان در رشته های علوم تجربی با ۴۹۸ هزار نفر، زبان های خارجی با ۶۹ هزار نفر، هنر ۱۰ هزار نفر و همچنین ریاضی ۱۸۱ هزار نفر متقاضی آزمون امسال هستند افزود: به  نظر می رسد در آزمون سراسری پیش رو رقابت برای انتخاب دانشگاه باشد زیرا درحال حاضر ۲۴۰ هزار صندلی خالی در گروه های  مهندسی و ریاضی وجود دارد که به احتمال زیادی متقاضیان این رشته همگی مجاز می شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پذیرش تعداد ۱۹۴ دانشجو ممتاز که بدون آزمون سراسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شیراز پذیرش شده اند اشاره داشت.
 
 نماینده تام الختیار سازمان سنجش در فارس، گفت: امسال دانشگاه شيراز در ۶۴ رشته كارشناسی روزانه و چهار رشته مجازی، دو هزار و ۴۳۰ نفر را پذيرش خواهد كرد كه يك هزار و ۸۸۸ نفر در روزانه و مابقی در دانشگاه مجازی پذيرش می‌شوند.
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد
چگونه ریاضیات را آموزش دهیم؟
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور