شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ 2462 0 1

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان خراسان رضوی: اگر به نحوه فعالیت کشورهای توسعه یافته توجه کنیم، درمی‌یابیم که به علوم پایه به ویژه ریاضی در این کشورها توجه فراوانی شده است.

توجه ویژه کشورهای توسعه یافته به علم ریاضی

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان خراسان رضوی گفت: اگر به نحوه فعالیت کشورهای توسعه یافته توجه کنیم، درمی‌یابیم که به علوم پایه به ویژه ریاضی در این کشورها توجه فراوانی شده است.
 
به گزارش ایسنا، محمدمهدی مومنی در پانزدهمین همایش ملی ریاضی پژوهان جوان و نوجوان که در پردیس شهید هاشمی‌نژاد دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهارکرد: یکی از هوش‌های بزرگی که گاردنر آن را مطرح می‌کند و ما نیز در طرح «شهاب» به آن توجه می‌کنیم، هوش ریاضی است. افراد بسیاری معتقد هستند که هوش ریاضی، هوش زندگی است و کسانی که بهره هوشی خوبی دارند در تمام ابعاد زندگی خود موفق هستند.
 
وی با بیان اینکه «زبان ریاضی، زبانی صریح و منطقی است»، ادامه داد: ریاضی، زبان واقعی و مشترک بین‌المللی دنیا است. اگر به نحوه فعالیت کشورهای توسعه یافته توجه کنیم، درمی‌یابیم به علوم پایه به ویژه ریاضی توجه فراوانی شده است و این رشته در تمام شاخصه‌های علوم دیگر نقش آفرینی می‌کند.
 
 رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان خراسان رضوی تصریح کرد: اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان سراسر کشور به ویژه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در راستای تامین خودباوری در رشته ریاضی گام‌های بزرگی را از دیرباز برداشته و تا کنون 10 دوره همایش برگزار کرده است. در پانزدهمین همایش، رویکرد جدیدی به‌کار گرفته شده است و علاوه بر دانش‌پژوهان جوان که وارد این عرصه شده‌اند، دانش‌آموزان دوره اول متوسطه نیز نقش‌آفرینی کرده‌اند.
 
مومنی خاطرنشان کرد: برای پیشرفت دانش‌آموزان باید به سطوحی که بسترهای علمی و آموزشی را فراهم می‌کند همچون دوره اول متوسطه توجه کرد. رویکردی که در اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به‌کار گرفته می‌شود بر اساس دیدگاه تدریس مبتنی بر پژوهش محوری است. اگر بخواهیم به رشد و بالندگی نخبگان کمک کنیم، باید وارد عرصه پژوهش‌گری شویم.
 
وی در خصوص اهمیت پژوهش افزود: افراد بسیاری معتقد هستند که در تدریس، پژوهش از آموزش اهمیت بیشتری دارد. در فرایند آموزش مطالب تنها در ذهن دانش‌آموزان گنجانده می‌شود و معلم تنها منبع یادگیری است اما فرآیند پژوهش ذهن افراد را فعال می‌کند و منابع یادگیری متعدد است.
 
رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در زمینه پژوهش خراسان رضوی پیشینه درخشانی دارد. از نام‌داران این عرصه می‌توان به رضا صادقی و مریم میرزاخانی اشاره کرد.
کلمات کلیدی
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد