شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳ 3526 0 2

جادوگران ریاضی که محل سقوط هواپیمای مسافربری فرانسه را در اعماق اقیانوس اطلس مشخص کردند آماده ورود به صحنه برای حل معمای پرواز ام.اچ 370 مالزی می شوند.

جادوگران ریاضی آماده ورود برای یافتن پرواز ام.اچ 370 می شوند

جادوگران ریاضی که محل سقوط هواپیمای مسافربری فرانسه را در اعماق اقیانوس اطلس مشخص کردند آماده ورود به صحنه برای حل معمای پرواز ام.اچ 370 مالزی می شوند. به گزارش ایرنا، شبکه خبر آسیا روز پنجشنبه اعلام کرد شرکت مشاوره علمی که با فرمول های ریاضی محل سقوط پرواز 447 ایرفرانس حامل 216 مسافر و 12 خدمه را حدود پنج سال پیش یافت، در حال جمع آوری اطلاعات عمومی از هواپیمای مالزیایی است.
 
این شرکت اعلام کرده است در تلاش برای جمع آوری تمام داده ها است و می تواند ارزیابی مستقلی از این حادثه هوایی داشته باشد. بنابرگزارش، این شرکت که در آمریکا واقع است با تکمیل ارزیابی ها آن را ارائه خواهد کرد.
 
این شرکت در سال 1982 با حدود 170 کارشناس ریاضی کاربردی برای تجزیه و تحلیل های بسیار تخصصی و برنامه های کابردی امنیت ملی آمریکا مانند سیستم سونار تاسیس شد.
 
سونار دستگاه ردیاب زیردریایی است که طرز کار آن استفاده از انتشار امواج صوتی است. علاوه بر ردیابی، این روش به طور معمول به منظور ناوبری و ارتباط با دیگر یگان های شناور و زیرآبی نیز استفاده می شود و اکنون در جنوب اقیانوس هند توسط نیروهای آمریکایی برای ردیابی جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 مورد استفاده قرار گرفته است.
 
ریاضیدانان آمریکا روش سونار را با استفاده از قضیه توماس بیز توسعه داده اند و اکنون در برنامه های جستجو و نجات مورد استفاده آمریکا قرار می گیرد.
 
این ریاضیدانان تاکید دارند که بر روی کوچک ترین نشانه ها ، اطلاعات و تصاویر ماهواره ای دقت کرده و احتمال هدف بودن آن ها وجود دارد. اطلاعات اشتباه در سال 2009 میلادی باعث سقوط پرواز 447 هواپیمای خطوط هوایی فرانسه شد و این اطلاعات پس از کشف جعبه سیاه 23 ماه بعد از سقوط مشخص شد.
 
بررسی دو جعبه سیاه نشان داد زمانی که خلبان ها سرعت های متفاوتی را از سیستم سرعت سنج دریافت کردند، به جای پیروی از اصول ساده اولیه برای هدایت هواپیما، اشتباهات فاحشی را مرتکب شدند. هواپیمای بویینگ 777 مالزی نیز 20 روز پیش با 239 مسافر و خدمه پرواز در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و تاکنون اثری از آن یافت نشده است.
 
هم اکنون با توجه به تصاویر ماهواره ای و اشیا شناور در آب هواپیماها و کشتی های چند کشور در آب های جنوب اقیانوس هند بدنبال اثری از این هواپیما هستند. جادوگران ریاضی آماده ورود برای یافتن پرواز ام.اچ 370 می شوند.
کلمات کلیدی
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد