شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ 2881 0 2

مهدی حاجتی ظهر پنجشنبه در نشست مدیران آموزش و پرورش استان افزود: امسال نیز 200 مدرسه استان با 800 میلیون تومان اعتبار هوشمند می شود.

1400 مدرسه در گیلان هوشمندسازی شد

مهدی حاجتی ظهر پنجشنبه در نشست مدیران آموزش و پرورش استان افزود: امسال نیز  200 مدرسه استان با 800 میلیون تومان اعتبار هوشمند می شود. وی تاکید کرد: قبل از تهیه امکانات سخت افزاری برای مراکز آموزشی باید نحوه استفاده از تجهیزات هوشمندسازی را به معلمان آموزش داد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت:  طبق قرار داد موسسه ای که برنده برنامه مناقصه هوشمند سازی مدارس شود موظف به برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران مراکز خواهد بود. وی در ادامه با بیان اینکه با تغییر نظام آموزشی پایه ششم و هفتم اجرا و در سال تحصیلی جدید پایه هشتم اضافه خواهد شد، افزود: کتاب های دانش آموزان باید بر اساس سند تحول بنیادین تنظیم شود.
 
حاجتی اذعان داشت: امسال پایه سوم راهنمایی از گردونه آموزش و پرورش خارج و پایه هشتم جایگزین می شود. وی تصریح مرد: اجرای نظام 3-3-6 در گیلان و افزایش یک کلاس در مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش استان را با کمبود هزار معلم در مدارس ابتدایی مواجه کرد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: با تغییر نظام آموزشی جدید بصورت 3-3-6 در سال تحصیلی گذشته این اداره کل هزار معلم ( مقطع ابتدایی ) کمبود و به همان نسبت هزار معلم در مقطع متوسطه افزایش نیروی انسانی داشت چون یک پایه تحصیلی اضافه شده بود.
 
وی افزود: در سطح مقطع ابتدایی بخشی با معلمان مازادی که وجود داشت جبران شد و همچنین بخشی از معلمان مقطع متوسطه به سمت مقطع ابتدایی هدایت شدند، برای سال تحصیلی جدید نیز همین نگاه وجود دارد.
 
حاجتی بیان داشت: معلمان و دبیران مقطع متوسطه که مازاد بر نیاز هستند اگر رغبتی برای تدریس در مقطع ابتدایی داشته باشند می توان با تخصصی کردن مقطع ابتدایی از وجود این معلمان نیز بهره برد. وی اظهارداشت: اگر نتوان از این طریق تمامی نیروهای انسانی را ساماندهی کرد از روش های دیگر همچون سرباز معلم باید نسبت به پوشش کلاس ها اقدام کرد.
 
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در خصوص جذب مربیان پیش دبستانی در قالب برگزاری آزمون اشاره کرد و افزود: اسامی 900 نفر متقاضی از استان که شرایط شان منطبق با دستورالعمل ابلاغی بود، شناسایی و به تهران ارسال شده است.
 
وی بیان داشت: ابلاغیه رسمی از سوی وزارتخانه هنوز در زمینه برگزاری آزمون جذب مربیان پیش دبستانی صادر نشده است. حاجتی یادآورشد: با برگزاری آزمون آنانی که امتیاز حد نصاب آزمون را کسب کنند می توانند بصورت کار قرارداد معین جذب آموزش و پرورش شوند.
 
منبع
بی باک
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
هوش مصنوعی برای کمک به نابینایان وارد نرم افزار آفیس می شود