کارشناس امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: همیشه نمره های پایین کودکان و نوجوانان نشانه ضریب هوشی پایین آنها نیست، بلکه این مشکل در مبحثی با عنوان اختلالات یادگیری گنجانده می شود و اولیا وظیفه دارند برای کمک به فرزند خود، به درمان این مساله بپردازند. به گزارش ایرنا از سازمان بسیج جامعه پزشکی، دکتر «آناهیتا مهدوی» افزود:
اختلالات یادگیری به نقایصی در کودک یا نوجوان در زمینه کسب مهارت های مورد نظر خواندن، نوشتن، تکلم، گوش دادن و استدلال یا ریاضیات اطلاق می شود و کودک مبتلا از این لحاظ نسبت به کودکان هم سن دارای ظرفیت هوشی مشابه است.
کودک با بالاترین نمره ریاضی و پایین ترین نمره املاء
وی گفت: کودک مبتلا، ممکن است در همه دروس ضعیف نباشد، این کودکان نیاز به کمک دارند و با تلاش زیاد کودک، توجه بیشتر یا انگیزه، خود به خود بهبود نمی یابند.
مهدوی ادامه داد: این کودکان بیشتر در محدوده سنی هشت تا 11 سال شناخته می شوند و شیوع شناسایی و تشخیص در پسران به علت مشکلات رفتاری و پرخاشگری بیشتر از دختران است.
بی انگیزگی کودک در رفتن به مدرسه
مهدوی افزود: اختلال یادگیری، با علایم اضطراب، افسردگی، بی علاقگی به انجام تکالیف مدرسه و بی میلی برای حضور در مدرسه به دلیل کاهش اعتماد به نفس در کودک شایع است.
وی تصریح کرد، این کودکان نیازمند آموزش های خاص هستند و موثرترین راه استفاده از آموزش های کمکی است.