عنوان و نام پديدآور : چگونه کودکی با هوش جسمانی بالا تربیت کنم از تولد تا شش سالگی/ نویسندگان گلن دومن، گلاس دومن، بروس هگی؛ مترجم فاطمهسادات حسینی؛ به سفارش موسسه رویش طلایی کوچولوها.
سرشناسه : دومن، گلن ج. Doman, Glenn J.
مشخصات نشر : تهران: رویش طلایی،۱۳۹۶.
مشخصات ظاهری : ۳۱۲ص.: مصور،جدول.
شابک : 978-600-96314-4-5
وضعیت فهرست نویسی : فیپا
يادداشت : عنوان اصلی: How to teach your baby to be physically superb : birth to age six,c1988.
موضوع : مهارتهای حرکتی در نوزادان
موضوع : Motor ability in infants
موضوع : مهارتهای حرکتی در کودکان
موضوع : Motor ability in children
موضوع : تربیت بدنی کودکان
موضوع : Physical education for Children
موضوع : حرکت آموزی
موضوع : Movement education
شناسه افزوده : دومن، داگلاس
شناسه افزوده : Doman, Douglas
شناسه افزوده : هاگی، بروس
شناسه افزوده : Hagy, Bruce
شناسه افزوده : حسینی، فاطمهسادات، ۱۳۶۰ -، مترجم
شناسه افزوده : موسسه رویش طلایی کوچولوها
رده بندی کنگره : RJ۱۳۳/د۹چ۸ ۱۳۹۶
رده بندی دیویی : ۶۱۲/۶۵۴
شماره کتابشناسی ملی : ۴۷۳۳۹۴۶
ترجمه کتاب «چگونه کودکی با هوش جسمانی بالا تربیت کنم» اثر گلن دومن توسط انتشارات رویش طلایی منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «چگونه کودکی با هوش جسمانی بالا تربیت کنم» (از تولد تا شش سالگی) نوشته مشترک گلن دومن، داگلاس دومن و بروس هگی به تازگی با ترجمه فاطمه سادات حسینی توسط انتشارات رویش طلایی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
کتاب مورد نظر به مفهوم عملکردهای مغز و فیزیولوژی می پردازد و چگونگی آمادگی جسمانی بچهها را به والدینشان آموزش می دهد. نویسندگان کتاب در پی توضیح این مفهوم هستند که چگونه فعالیت جسمی گنجانده شده در زندگی روزمره کودک میتواند تاثیر چشمگیری بر فرآیند رشد مغز و پیشرفت عصبی آن داشته باشد. همچنین چگونه تاثیرات متوالی این فرآیندها رشد هوشی و اجتماعی و پیشرفت جسمانی کودک را تحریک میکند. در این کتاب علاوه بر توضیحات نظری، رهنمودهایی برای رسیدن به این اهداف در این کودکان ارائه شده است.
نویسندگان کتاب مورد نظر، تجربیات و دیدگاههای منحصر به فرد خود را در زمینه دانشی ابتکاری ترکیب کردهاند و نام آن را «پیشرفت مغزی کودک» گذاشتهاند.
نویسنده اصلی گلن دومن و کارکنان موسسه اش ابتدا با کارشان بر روی کودکان عقب مانده ذهنی که از نظر جسمی فلج بودند توجه جهان را جلب کردند. آنها به این کودکان کمک کردند تا بتوانند همانند بچههای سالم حرکت کنند، چهار دست و پا بروند و سرانجام راه بروند و بدوند. نویسندگان دقیقا به همین ترتیب به والدین یاد میدهند که بچههای سالم را از مرحله تولد تا سطح کامل آمادگی جسمانی پیش ببرند.
شاید مهمترین نکتهای که در این کتاب فوقالعاده به آن اشاره شده این باشد که در حال حاضر این مراحل اساسی تکامل جسمی به طور اتفاقی روی میدهند. اگر این کارها با نظمی خاص و به صورت هدفمند برای کودک انجام شوند، او میتواند به سطحی از آمادگی جسمانی برسد که بتواند آماده هر فعالیتی در جوانی یا ادامه زندگیاش باشد.
این کتاب طی روزهای گذشته در حجم ۳۱۲ صفحه منتشر و عرضه شده است. در عین حال کتاب آموزشی دیگری با ترجمه همین مترجم به تازگی توسط این ناشر موفق به اخذ مجوز چاپ شده که به زودی توسط انتشارات رویش طلایی منتشر و راهی بازار نشر می شود. این کتاب با عنوان «سیستم آموزشی نیمکره راست» (وینک و توییدل وینک) نوشته پاملا سو هایکین است که در ۱۹۵ صفحه تالیف و تدوین شده است.
این کتاب تجربیات آموزشی پاملا هایکین را طی ۲۰ سال نشان میدهد. او کشفیاتی داشته و مخاطب را به مسیرهای آموزشی و یادگیری جدیدی هدایت میکند که تمام مغز چه بخش خودآگاه و چه ناخودآگاه آن را بهکار گیرد.
کودکان با بهکارگیری تمام حواس (از جمله حس ششم) به روشهای مختلف میآموزند. این کتاب روش جدید آموزشی را معرفی میکند که دایره محدود روش آموزشی سابق را گسترش داده و ابداعات جدید را در آن میگنجاند و تعریف جدیدی از «تمرینهای تدریجی» ارائه میدهد. «کودک امروزی» ،«مغز شگفت انگیز کودک» ،«دنیای سحرآمیز نیمکره راست»، «آموزش هر دو نیمکره مغز»و از عناوین فصلهای این کتاب هستند.
در بخشی از این کتاب آمده است:«آموزش نیمکره راست ابزاری قدرتمند برای تقویت روابط خانوادگی شماست و امکانات لازم برای دسترسی به اهداف را در اختیار فرزندانتان قرار میدهد. هدف این برنامه پرورش کودکان فوقالعاده نیست (با این وجود نتایج واقعا شگفت انگیز هستند). ما میخواهیم شما به آرامش دست یابید و با این مجموعه تفریح کنید و به فکر نتیجه نباشید. در حقیقت برای رسیدن به موفقیت باید محیطی سرشار از لذت و آزادی نامحدود فراهم کنید. برای آموزش نیمکره راست هرگز خیلی زود (یا خیلی دیر) نیست! مغز کودک از اولین ماههای تولد به سرعت رشد میکند. یادگیری میتواند پیش از تولد و زمانیکه کودک هنوز در رحم است شروع شود.
داستان Wink و Tweedle Wink داستان همکاری و همدلی است. این برنامه در دهه ۸۰ و ۹۰ در یکی از مدارس منتخب مونتسوری و با حضور گروهی از والدین و معلمان فوقالعادهای آغاز شد که میخواستند جهش لذتبخشی در شیوه یادگیری کودکان ایجاد کنند؛ کودکانی که از سنین بسیار پایین چه در خانه و چه در مدرسه تشنه یادگیری بودند. خلاصه اینکه پرورش موفقیتآمیز کودک امروزی نیازمند این است که خود ما به پدر و مادرانی سطح بالاتر تبدیل شویم و روشهای پدر و مادر بودنمان را دوباره ارزیابی کنیم.»