شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ 5172 0 1

با برگزاری مسابقه تیمی ریاضی و هوش توسط دانش آموزان دبیرستان فرزانگان 2 و همایش یک روز شاد با ریاضی در فرزانگان1، دانش آموزان با لذت آموزش ریاضی آشنا شدند.

فرزانگان زنجان به ریاضی لبخند زدند

به گزارش خبرگزاری موج، دبیرستان فرزانگان 1دوره دوم متوسطه، اقدام به برگزاری مسابقهی تیمی ریاضی و هوش در سطح شهرستان زنجان نمودند، در این رقابت که با اهداف آشنایی با جنبه های کاربردی ریاضیات، بالا بردن حس رقابت در بین دانش آموزان، توانمند سازی دانش آموزان در کسب مهارت حل مسأله، آشنایی با ریاضیات غیرمدرسه ای و عمومی نمودن رشته ریاضی برگزار شد.

تیم های شرکت کننده به تفکیک پایه های های دوم و سوم تجربی و ریاضی کارت حضور در مسابقه دریافت کرده و برای هر یک از تیم ها یک سرگروه تعیین گردید. سه نفر از دانش آموزان سال دوم دبیرستان فرزانگان به عنوان مراقب و یک نفر به عنوان منشی منتخب شدند و مسـابقه با حضور تیم های شرکت کننده و اعضای گروه آموزشی ریاضی و انجمن علمی ریاضی دبیرستان به مدت 90 دقیقه برگزار شد که با حضور مشتاقانه و فعال تیـم های شـرکت کننده همراه بود.

حین برگزاری مسابقه دویران معاون آموزش متوسطه و اله بخشی کارشناس مسؤول تکنولوژی گروه های آموزشی اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 زنجان از نحوه برگزاری مسابقات بازدید کردند.

در پایان این مسابقه زهرا یادگاری- ثمین مجیدی- پروانه مهری از فرزانگان1، پردیس زمانی- پریسا بیات- فرناز تقی لو از فرزانگان 2 و مریم حسنی- الناز حبیبی- سعیده اسدی از آموزشگاه عفاف موفق شدند رتبه های برتر را از آن خود کنند. 

همچنین دانش آموزان دبیرستان فرزانگان 1 دوره اول متوسطه بانصب پوستر و تصاویری دیدنی از ریاضی، همایشی باعنوان یک روز شاد با ریاضیات برای تمامی دانش آموزان این آموزشگاه در یک روز تحصیلی اجرا کردند که از مهم ترین برنامه های این همایش می توان به سخنرانی دکتر بیات از اساتید ریاضی استان، قرائت مقالاتی در رابطه با ارتباط با خدا توسط ریاضی، آموزش نرم افزار جئو جبرا توسط یکی از فارغ التحصیلان سمپاد و اجرای کارسوق های ریاضی بین دانش آموزان وتقدیر از گروه های برگزیده و برتر با اهدای جوایز و لوح تقدیر اشاره کرد. ضمن اینکه دانش آموزان استعدادهای درخشان شهرستان نیز، ازخانه ریاضیات دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه و نمایشگاه دستاوردهای دانشمندان اسلامی – ایرانی بازدید کردند.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
انتشار راه‌حل ۵۰۰ صفحه‌ای ریاضی که هیچکس آن را نمی‌فهمد
هوش مصنوعی سازندگان خود را فریب داد!
مرگ یک ریاضیدان مشهور
کودکانی که در خواندن و نوشتن دچار اختلال می‌شوند، الزاما کندذهن نیستند