شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ 2928 0 1

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری امروز (10 بهمن ماه) به معرفی خلاقیتکده شریف، اهداف این مرکز و فعالیتهای برجسته آن پرداخت.

جشنواره خلاقیت شریف اسفند ماه برگزار می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری امروز (10 بهمن ماه) به معرفی خلاقیتکده شریف، اهداف این مرکز و فعالیتهای برجسته آن پرداخت. به گزارش ایسنا، دکتر احمدیان در خصوص معرفی خلاقیتکده شریف گفت: خلاقیتکده با هدف توسعه مبانی خلاقیت در جامعه، آشناسازی خانواده با مفاهیم خلاقیت و اینکه خلاقیت آموختنی است، تشکیل شده و تلاش می‌کند با تمرکز بر تکنیک‌های پرورش خلاقیت، استعدادیابی و نخبه پروری با انجام برنامه‌هایی هوشمندانه، درصدد پرورش قوه خلاقیت در تمام دانش آموزان باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: این خلاقیتکده با ارائه تکنیک‌های علمی و کاربردی در جهت شناسایی، سنجش، ارتقاء و تقویت خلاقیت نونهالان و دانش‌آموزان تلاش دارد تا زمینه تربیت نسلی هوشمند و سالم را برای در دست گرفتن سکان رهبری جامعه فراهم آورد. دکتر احمدیان در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های اخیر خلاقیتکده شریف گفت: این خلاقیتکده در راستای اهداف خود نخستین "همایش ملی مدیریت استعدادها در هزاره سوم" را طی روزهای اول و دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌کند.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص برگزاری این رویداد گفت: اهمیت و نقش سرمایه‌های انسانی در رشد، شناسایی، ارتقا و حفظ استعدادهای کشور از ضروریات توسعه همه جانبه است لذا این همایش در نظر دارد با دعوت از فرهیختگان و صاحبنظران ملی و بین‌المللی و بررسی راهکارهای علمی و نوین دنیا در پرورش نسلی توانمند و با استعداد، فرصتی ارزشمند و مطلوب را فراهم سازد.
 
وی خاطرنشان کرد: این همایش با برگزاری کارگاه‌های تخصصی و ایجاد فضایی برای معرفی دستاوردها و فناوری‌های تولید شده داخلی، سعی می‌کند تا بستر علمی لازم را برای انجام فعالیت‌های علمی و اجرایی فراهم آورد.
 
دکتر احمدیان اذعان داشت: نقش مردم در مدیریت استعدادیابی و استعداد پروری، نسلی سالم در پرتو فناوری‌های نوین، مدیریت استعدادهای سازمانی، نقش دستگاهها و نهادهای اجرایی در توسعه و مدیریت استعدادها، فرهنگ و مدیریت استعداد، آینده پژوهی و نگرش جهانی به شناسایی و پرورش استعداد، هماهنگی سازمان‌های استعدادیابی در کشور و مدیریت استعداد و علوم شناختی از جمله محورهای این همایش دو روزه خواهد بود.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در ادامه گفت: آشنایی با آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه استعدادیابی، شناسایی نیازهای تحقیقاتی و اولویت بندی آنها و در نهایت کمک به حفظ منافع ملی، همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی سایر کشورها و سازمان‏های بین‌المللی و تشویق و بکارگیری محققان و پژوهشگران نخبه در زمینه استعدادیابی از جمله اهداف همایش ملی مدیریت استعدادها در هزاره سوم خواهد بود.
 
دکتر احمدیان یادآور شد: این همایش در روزهای اول و دوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد و علاقه مندان و شرکت کنندگان در همایش می توانند با مراجعه به سایتtmc.insf.org نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اقدام نمایند.
 
رئیس پژوهشکده مهندسی سلامت در ادامه معرفی فعالیتهای خلاقیتکده شریف به برگزاری "جشنواره خلاقیت" در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این جشنواره که ویژه دانش آموزان و والدین آنان است، در گام اول دانش آموزان 8 تا 14 ساله در آزمونی با عنوان آزمون استعدادیابی روشا(رویش و شکوفایی استعدادها) که 13 اسفندماه برگزار خواهد شد، شرکت نموده و پس از اعلام نتایج این آزمون می‌توانند در گامهای بعدی در دوره‌های آموزشی 6 ماهه با عناوین؛ مهارت، خلاقیت و استعدادیابی(رویش بذرهای نهفته وجودی) و پرورش و شکوفایی شرکت کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان به شرکت در آزمون استعدادیابی روشا که 13 اسفند ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد، می‌توانند از تاریخ 10 بهمن الی 10 اسفندماه سال جاری و با مراجعه به سایت؛ http://khallaghiatkadeh.ir/rosha نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. دکتر احمدیان افزود: در این جشنواره دوره‌های فرزندپروری و خلاقیت ویژه والدین دانش آموزان نیز برگزار خواهد شد.
 
رئیس خلاقیتکده شریف در پایان صحبت هایش از رونمایی چهار کتاب با مضامین پرورش خلاقیت و استعدادیابی خبر داد و افزود: در خلاقیتکده در زمینه‌های پرورش خلاقیت کتاب‌هایی ویژه معلمان، والدین و دانش آموزان تدوین شده که در فروردین ماه سال آینده در اختیار مخاطبین و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
 
وی یادآور شد: این کتاب‌ها می تواند یاری رسان خوبی برای معلمان، والدین و دانش آموزان به منظور پر کردن این خلا در کشور باشد.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
اضطراب عامل عقب ماندن دخترها از پسرها در علم ریاضی