شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ 3776 0 2

رئیس پارک علم و فناوری پردیس از نصب 70 سردیس از دانشمندان کشورهای مختلف در این پارک خبر داد و گفت: در سال آینده از سردیس نابغه ریاضی ایران رونمایی خواهد شد.

نصب 70 تندیس از دانشمندان کشورهای مختلف

رونمایی از تندیس نابغه ریاضی ایران

رئیس پارک علم و فناوری پردیس از نصب 70 سردیس از دانشمندان کشورهای مختلف در این پارک خبر داد و گفت: در سال آینده از سردیس نابغه ریاضی ایران رونمایی خواهد شد. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهدی صفاری نیا در مراسم رونمایی از تندیس دکتر قریب با اشاره به اجرای طرح نصب تندیس شخصیت های علمی و فناوری در بوستان دانشمندان این پارک افزود: نصب تندیس شخصیت های علمی در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس پروژه ای است که به منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش های دانشمندان مطرح ایران و جهان در حوزه های مختلف علوم و فناوری از سال 86 آغاز شد.
 
رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه بر اساس این طرح نماد دانشمندان و محققان علوم مختلف در زمان گذشته و حال در این پارک نصب خواهد شد، اظهار داشت: این طرح در راستای ارج نهادن به خدمات محققانی است که در راستای خدمت به بشریت تلاش کردند و توانستند در راستای پیشبرد علم گام مهم و اساسی بردارند.
 
وی با اشاره به بازدید هیات های مختلف از بوستان داشمندان این پارک خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته 40 هیات علمی داخلی و 30 هیات خارجی از مجموعه بوستان دانشمندان این پارک بازدید کردند.
 
صفاری نیا همچنین از نصب 70 تندیس تا پایان سال 1400 در این پارک خبر داد و یادآور شد: با توجه به اهداف متعالی و رویکرد ملی و بین المللی این طرح در تجلیل از شخصیت های علمی و مطرح ایران و جهان پارک فناوری پردیس با همکاری فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و بنیاد ملی نخبگان اقدام به اجرای این طرح شد.
 
رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به نصب 4 تندیس محققان داخلی و خارجی یادآور شد: تندیس دکتر ویکتور هامبار تسومیان ستاره شناس نامی ارمنستان اولین تندیسی بودکه در بوستان دانشمندان در سال 87 پرده برداری شد، در ادامه آن نیز در سال 88 از تندیس پرفسور سید حسن میرشمسی پدر علم واکسن در ایران و پرفسور جوزف تیلور برنده آمریکایی جایزه نوبل فیزیک سال 1993 رونمایی شد.
 
صفاری نیا با اشاره به پرده برداری از تندیس پرفسور جی سی بوس دانشمند شهیر هندی و پایه گذار علم رادیو به پاس تلاش های وی در حوزه الکترونیک و بیوفیزیک رونمایی شد.
 
وی با اشاره به مراسم امروز در زمینه رونمایی از تندیس دکتر محمد قریب خاطرنشان کرد: سال آینده نیز درصدد هستیم تا از تندیس دکتر غلامحسین مصاحب دانشمند ریاضی ایرانی رونمایی کنیم.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد