مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با رویكرد توزیع نیاز، مدارس محروم در اولویت هوشمند سازی قرار می گیرند. به گزارش خبرنگار مهر، جواد حسینی ظهر یکشنبه در جلسه كمیته هوشمندسازی مدارس با تاکید بر اینکه تاخر فرهنگی بزرگترین سد مقابل هوشمندسازی مدارس است اظهارکرد: ابزار و سخت افزار در مدارس وجود دارند اما تولید محتوا، آموزش معلم،دانش آموز و اولیا همزمان با آن صورت نگرفته است.
وی اجرایی شدن طرح دانش آموز فن یار را خواستار و تاكید كرد: آموزش دانشآموز به دانش آموز در مدارس جوامع پیشرفته مد نظر و ما نیز با انجام این كار می توانیم محتوا سازی را به قلب تعلیم و تربیت برسانیم.
وی با اشاره به این كه اگر آموزشهای فن آوری همزمان به معلمان و اولیا داده نشود، بدقوارگی آموزشی به سیستم آسیب می رساند، اظهار داشت:مطلوب ما ین است كه خیرین مدرسه ساز با هوشمند سازی حداقل یك كلاس در مدرسه اهدایی خویش، به رشد معنوی و علمی دانش آموزان كمك کنند.
دبیر شورای آموزش و پرورش تاكید كرد: با رویكرد توزیع نیاز، مدارس محروم در اولویت هوشمند سازی قرار می گیرند. حسینی با اشاره به این كه عدم آگاهی كافی برخی معلمان،به فن آوریهای جدید،مسبب به هم ریختگی نظم كلاس شده است،بیان كرد:به زودی از طریق تلویزیون اینترنتی ساعت مشخصی به آموزش استفاده از ابزار هوشمن ویژه معلمان و اولیا، اختصاص می یابد.
وی تصریح كرد: در ادارات آموزش و پرورش یا برخی مدارس به صورت مركزی اتاقهایی هوشمند برای آموزش همكاران تدارك دیده می شود كه با مجوز ضمن خدمت، آموزشهای لازم انجام و به روز رسانی اطلاعات انجام شود.
این مقام مسوول از راه اندازی نمایشگاه تجهیزات هوشمند سازی در تابستان آینده خبر داد و ابراز داشت: همایشهای هوشمند سازی مدارس با واگزاری به بخش خصوصی در دستور كار این اداره كل است.ما با ارائه فراخوان مقاله و دعوت از صاحب نظران ،مدارس را با اولویت خراسان رضوی به این نشستهای تخصصی دعوت خواهیم كرد.
از مصوبات شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی ثبت نام خیرین بر سردر مدرسه ای است كه هوشمند ساخته اند همچنین اگر كلاسی را به فن آوری الكترونیك مجهز سازند، نامشان بر سر در آن كلاس ثبت خواهد شد.