دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ 6974 0 2

سارا گلستانی دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی در سیرجان موفق به ابداع یک بازی فکری با هدف تقویت ریاضی و املاء دانش آموزان ابتدایی شد.

توسط کودک متفکر کرمانی:

ابداع بازی با حروف و اعداد فارسی و ریاضی

سارا گلستانی دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی در سیرجان موفق به ابداع یک بازی فکری با هدف تقویت ریاضی و املاء دانش آموزان ابتدایی شد.
 
سارا گلستانی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت: 32 حرف فارسی را بر اساس ترتیب شماره گذاری کردم و با توجه به علاقه شدیدی که به ادبیات دارم بازی با حروف را براساس عددی که دارم می‌نویسم و پس از تفریق از یکدیگر عدد به دست آمده را نگاه می‌کنم و چون هر حرفی عددی شاخص دارد از حروف جدید یک کلمه با معنی به دست می‌آید و هر دانش آموز که به آن کلمه با معنی زود تر دست پیدا کند برنده بازی است.

این کودک مبتکر افزود: همین بازی با عدد و حروف راهی است تا بچه‌های اول‌ تا چهارم دبستان هم حروف را خوب یاد بگیرند و هم اعداد ریاضی به اضافه جمع و تفریق را به صورت شیرین تمرین کنند.
 
در همین رابطه خانم طیبه بهاءالدینی مدیر دبستان رقیه خاتون گفت: سارا یک دانش آموز با هوش است که ابتکار و نوآوری وی در این طرح بازی پازلی موجب شد تا دانش آموزان به راحتی بتوانند اعداد ریاضی و حروف را یاد بگیرند و زیرا بازی همراه با مسابقه و جذابیت باعث یادگیری سریع دانش آموزان می‌شود.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
حافظه تصویری کبوترها
بزرگترین راه حل ارائه شده در جهان ریاضیات!
مطالعه تطبیقی: تفاوت‌های ایران و ژاپن در آموزش ریاضی به کودکان
رتبه‌های ممتاز کنکور در اختیار دختران
بزرگترین روبیک دنیا طراحی شد
نجم‌الدین: هنر هوش مصنوعی می‌تواند وارد منابع تاریخ هنر شود
شناخت فاکتورهای ایجاد خلاقیت در دانش آموزان ضروری است