بنابه گزارش باشگاه خبرنگاران؛ یافته های حاصل از مطالعات نشان داد دختران نسبت به پسران اضطراب ریاضی بیشتری را در طول امتحانات و كلاس های ریاضی تجربه نمی كنند.
داده ها نشان می دهد كه ابراز وجود كمتر دختران در ریاضیات ممكن است یكی از علل زمینه ساز این اختلاف باشد باورهای نادرست در مورد توانایی های ریاضی دختران منجر به ارزیابی منفی از آن ها می شود.
در پایان گفتنی است، باورهای كلیشه ای در مورد توانایی های ریاضی، به جای توانایی های واقعی تا حد زیادی می تواند مسئول تفاوت اضطراب ریاضی باشد كه با مطالعات و به روز شدن (جدید شدن) اطلاعات و آزمون های ریاضی و رهایی از كلیشه ها و باورهای غلط به نتایجی بهتر و كامل تر منجر خواهد شد.