شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ 3269 0 2

نخستین همایش «روزی با ریاضی» همزمان با هفته معلم در زنجان برگزار شد.

برگزاری ‌همایش «روزی با ریاضی» با حضور 400 دانش‌آموز ‌زنجانی ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و فرارسیدن هفته معلم همایش «روزی با ریاضی» بعد از ظهر امروز با حضور تعدادی از مسئولان آموزش و پرورش زنجان و جمعی از دانش‌آموزان در سالن جهاد کشاورزی زنجان برگزار شد.
 
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان در حاشیه این همایش در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: آموزش و پرورش در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح مدارس برای علاقه‌مندی دانش‌آموزان به علوم مختلف برگزار می‌کند.
 
حسن مظفری به برگزاری همایش روزی با ریاضی در زنجان اشاره کرد و بیان داشت: این همایش با هدف آشنایی و درک دانش‌آموزان با جذابیت‌های درس ریاضی برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه برگزاری این همایش کمک می‌کند تا دانش‌آموزان با کاربردهای ریاضی در زندگی روزمره خود آشنا شوند، گفت: دانش‌آموزان با حضور در این همایش آگاهی درستی از درس ریاضی پیدا کرده و می‌فهمند خواندن این درس فقط ارتباطی با اعداد و ارقام ندارد بلکه ریاضی در زندگی کاربرد و جریان دارد.
 
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان ادامه داد: همچنین دانش‌آموزان با حضور در این همایش با اقدامات پژوهشی مختلف مربوط به درس ریاضی آشنا می‌شوند.
 
*حضور 400 دانش‌آموز زنجانی در همایش روزی با ریاضی
در ادامه دبیر برگزاری همایش روزی با ریاضی در زنجان اظهار داشت: 400 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس دوره اول استعدادهای درخشان استان زنجان در این همایش حضور دارند.
 
رقیه رضایی با اشاره به اینکه همایش روزی با ریاضی برای نخستین بار در سطح استان زنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این همایش دانش‌آموزان برگزیده مقاله‌ها و نرم‌افزارهای خود را به دیگر دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.
 
وی تعداد کل مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش را 350 مقاله اعلام کرد و ابراز داشت: این تعداد شامل مقاله، نرم افزار، محتوای الکترونیکی و...است. دبیر برگزاری همایش روزی با ریاضی در زنجان اضافه کرد: در این همایش 50 مقاله و نرم افزار به عنوان منتخب انتخاب شده و از 23 مقاله برگزیده تجلیل می‌شود.
 
وی به موضوعات مقاله‌ها و نرم افزارهای ارسالی به دبیرخانه همایش اشاره کرد و یادآور شد: موضوعات این مقالات شامل ارتباط ریاضی با زندگی روزمره، ارتباط ریاضی با علم پزشکی، ارتباط ریاضی با صنعت، آموزش ریاضی، بازی با ریاضی، فیلم و انیمیشن و...بوده است.
 
رضایی به استقبال خوب دانش‌آموزان از همایش روزی با ریاضی اشاره کرد و افزود: استقبال دانش‌آموزان مدرسه شهید بهشتی 2 زنجان، مدرسه نمونه دولتی خدابنده و فرزانگان خرم‌دره در این همایش چشمگیر بوده است.
 
وی خاطر نشان کرد: این همایش با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مقالات علمی و پژوهشی و کاربرد آن در زندگی و محیط اطراف برگزار می‌شود.
دبیر برگزاری همایش روزی با ریاضی در زنجان در پایان بیان داشت: با توجه به استقبال خوب معلمان و دانش‌آموزان این همایش در سال‌های آینده نیز برگزار خواهد شد.
کلمات کلیدی
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
انتشار راه‌حل ۵۰۰ صفحه‌ای ریاضی که هیچکس آن را نمی‌فهمد
مرگ یک ریاضیدان مشهور
کودکانی که در خواندن و نوشتن دچار اختلال می‌شوند، الزاما کندذهن نیستند
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد