شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ 3694 0 2

رباتی به نام "hitchBOT " با ایستادن در کنار جاده‌ها و سوارشدن در اتومبیل‌های شهروندان با موفقیت سراسر کانادا و آلمان را پیمود و لاشه آسیب‌دیده آن به تازگی درآمریکا پیدا شده است.

رباتی که سراسر کانادا و آلمان را مجانی پیمود

رباتی به نام "hitchBOT " با ایستادن در کنار جاده‌ها و سوارشدن در اتومبیل‌های شهروندان با موفقیت سراسر کانادا و آلمان را پیمود و لاشه آسیب‌دیده آن به تازگی درآمریکا پیدا شده است. به گزارش سرویس فناوری ایسنا، تیم hitchBOT از ماه ژوئیه تصمیم گرفت پیاده‌روی این ربات را در سراسر آمریکا آزمایش کند. این پیاده‌روی دو هفته طول کشید و اواخر هفته گذشته لاشه نابود شده ربات در فیلادلفیا پیدا شد.
 
ربات hitchBOT توسط دکتر دیوید هریس اسمیت از دانشگاه مک‌مستر و دکتر فراوکه زلر از دانشگاه رایرسون کانادا طراحی شده بود. این ربات به خودی خود قادر به حرکت نبود و رانندگان انسانی باید آن را از کنار جاده برمی‌داشتند و باتری‌های آن را با استفاده از داشبورد خودرویشان شارژ می‌کردند و آن را تا مکانی می‌رساندند. آن‌ها در نهایت ربات را در کنار جاده پیاده می‌کردند تا فرد راننده دیگری آن را سوار اتومبیل خود کند.
 
این ربات مجهز به هوش مصنوعی و یک میکروفون و دارای توانایی‌های شناخت کلام و پردازش کلام بود این موضوع امکان داشتن مکالمه با همراهان انسانی در اتومبیل را می‌داد. ربات hitchBOT همچنین مجهز به جی‌پی‌اس و 3G Wi-Fi بود و این امر امکان دسترسی آن به اینترنت، ارسال توئیت و آگاهی از مکان جغرافی‌اش را فراهم می‌کرد.
 
سفر این ربات در آمریکا در 17 ژوئیه و از شهر بوستون آغاز شد. با این حال، هفته گذشته سازندگان آن عکسی از بدنه به‌شدت آسیب‌دیده آن در فیلادلفیا که قابل‌ تعمیر نیست را دریافت کردند. در روز اول اوت (10 مرداد) سازندگان ربات در توئیترشان به نیابت از آن نوشتند: بدنم آسیب دیده و معتقدم گاهی اوقات، اتفاقات بد برای ربات‌های خوب پیش می‌آید. سفر من اکنون به پایان رسیده است.
 
از آن زمان، اعضای جامعه هکرهای فیلادلفیا پیشنهاد بازسازی این ربات و بازگرداندن آن به جاده را ارائه داده‌اند. در واقع سازندگان ربات مزبور این پروژه را بدین منظور آغاز کردند که بررسی کنند آیا ربات‌ها اساسا می‌توانند به انسان‌ها اعتماد کنند یا خیر. با این حال، این مبتکران به دنبال طراحی ماجراجوی‌های آتی برای ربات‌ها و انسان‌ها هستند.
کلمات کلیدی
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
اضطراب عامل عقب ماندن دخترها از پسرها در علم ریاضی
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است