شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ 5277 0 3

عضو کمیته علمی برگزاری هشتمین کنفرانس ترکیبات جبری و نظریه‌ گراف گفت: نظریه گراف یکی از کاربردی‌ترین شاخه‌ ریاضی در علوم مهندسی است که در رشته‌های مهندسی عمران، برق و کامپیوتر کاربرد دارد و دانشجویان رشته‌های مهندسی بیشتر جذب این شاخه می‌شوند.

عضو کمیته علمی برگزاری هشتمین کنفرانس ترکیبات جبری و نظریه‌ گراف گفت

نظریه گراف یکی از کاربردی‌ترین شاخه‌ ریاضی در علوم مهندسی است

عضو کمیته علمی برگزاری هشتمین کنفرانس ترکیبات جبری و نظریه‌ گراف گفت: نظریه گراف یکی از کاربردی‌ترین شاخه‌ ریاضی در علوم مهندسی است که در رشته‌های مهندسی عمران، برق و کامپیوتر کاربرد دارد و دانشجویان رشته‌های مهندسی بیشتر جذب این شاخه می‌شوند.
 
سعید اکبری در حاشیه برگزاری هشتمین کنفرانس ترکیبات جبری و نظریه‌ گراف که صبح امروز با حضور دانشجویان و اساتید رشته ریاضی کشور در استان قزوین برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: کاربرد ترکیبات در تمام شاخه‌ها و علوم حائز اهمیت است از جمله کاربردهای مهم این شاخه می‌توان به استفاده آن در بهینه‌سازی، طرح‌های آماری، انتقال اطلاعات، برنامه نویسی کامپیوتر و الگوریتم‌ها اشاره کرد.
 
عضو کمیته علمی برگزاری هشتمین کنفرانس ترکیبات جبری و نظریه‌ گراف یادآور شد: کنفرانس ترکیبیات جبری از سال 1386 و با هدف تقویت ارتباط بین اساتید، محققان، دانشجویان و علاقه‌مندان و همچنین به منظور گسترش مرزهای این بخش از دانش ریاضی و تبادل نظر در زمینه‌های مختلف ترکیبیات فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون طی هفت دوره و به ترتیب در مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات (IPM)، دانشگاه تبریز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه مازندران و دانشگاه کاشان برگزار شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: هشتمین کنفرانس ترکیبات جبری و نظریه‌ گراف با هدف آشنایی محققان فعال در زمینه‌های مختلف ترکیبات با تحقیقات یکدیگر و نیز معرفی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشی علم ترکیبات در محورهای ترکیبات، ترکیبات جبری، گراف و نظریه جبری گراف با حضور بیش از 130 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار شده است.
 
اکبری افزود: در این دوره از کنفرانس 113 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده بود که پس از بررسی و داوری 79 مقاله جهت ارائه در این همایش انتخاب شدند که از این میان 3 مقاله مختص دانشجویان استان قزوین است همچنین در این همایش به منظور ارائه مقالات برتر چندین کارگاه تخصصی با حضور 85 سخنران برگزار می‌شود.
 
وی یادآور شد: کارگاه‌های تخصصی توسط سخنرانان مدعو در موضوعات تخصصی مشخص و دریک جلسه‌ دو بخشی ارائه می‌شود که سخنرانی تخصصی 40 دقیقه‌ای توسط سخنرانان مدعو در موضوعات مختلف ترکیبات جبری و نظریه گراف و سخنرانی تخصصی 20 دقیقه‌ای توسط اعضای هیات علمی، دانشجویان دانشگاه‌ها مختلف کشور و پژوهشگران انجام می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، این کنفرانس به مدت دو روز در تاریخ 15 و 16 مهر ماه در گروه ریاضی دانشکده علوم پایه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در حال برگزاری است.
منبع
ایسنا

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد