شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ 3126 0 3

سمینار «علوم ریاضی و چالش‌ها» با سخنرانی رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

سمینار «علوم ریاضی و چالش­‌ها» با سخنرانی داوری اردکانی برگزار می‌شود

سمینار «علوم ریاضی و چالش‌ها» با سخنرانی رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی فرهنگستان علوم، شناسایی، تشریح و تحلیل انواع چالش‌های رو در روی زندگی و توسعه، به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها، مبانی نظری و سیاست‌گذاری، شرط ضروری تدارک و تمهید هر گونه پیشرفت و موفقیت است.
 
«علوم ریاضی» در همه بخش‌های متنوع خود از «ریاضیات» و «آمار» و از مدرسه تا دانشگاه یکی از پایه‌های مهم و ضروری «اندیشه ورزی، تفکر و حسابگری» در دنیای پیچیده امروز است. از این جهت، پرداختن به چالش‌های رو در روی رشد و شکوفایی این بخش مهم و جایگزین ناپذیر از فرهنگ تمدنی و عصری یکی از میدان‌های اصلی توسعه گرایی است.
 
طی نشست‌های دو روزه این سمینار قرار بر این است تا با دعوت از صاحب نظران این عرصه­، جوانب و تنوع چالش‌های رو در روی استواری و پیشرفت علوم ریاضی در کشور مورد نقد و بحث و بررسی قرار گیرند.
 
برخی از عمده‌ترین چالش­‌هایی که در این نشست بیشتر مورد توجه و تامل و گفتگو خواهند بود عبارت‌اند از :«افت شدید علاقه و توجه به دروس علوم ریاضی در مدارس و دبیرستان­‌های کشور»، «مسئله تدوین کتاب­‌های درسی»، «کاهش جدی معدل دانشجویان ورودی به رشته‌های علوم ریاضی در دانشگاه­‌ها»، «مسئله برنامه ریزی درسی و آموزشی این دوره­‌ها» و مسائل «دانشگاه فرهنگیان» است.
 
محورهای اصلی مورد توجه در این سمینار به طور عمده در طی شش میزگرد با عنوان‌های زیر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند: مسائل و مشکلات آموزش علوم ریاضی، نقش علوم ریاضی در صنعت، جامعه و چالش‌های آن، مسائل و مشکلات آموزش آمار در مقاطع مختلف دانشگاهی، ریاضیات مدرسه‌ای، چالش‌های پژوهشی علوم ریاضی در کشور و تربیت معلم ریاضی در دانشگاه فرهنگیان.
 
در مراسم افتتاحیه این سمینار رضا داوری اردکانی، رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه درسی دوره راهنمایی و دبیرستان سخنرانی می‌کند. محمد تقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس، و مهدی بهزاد رئیس اتحادیه انجمن‌های مرتبط با ریاضیات از سخنرانان نشست افتتاحیه هستند.  
 
در این سمینار دو سخنرانی عمومی با عناوین  «قدرت زبان ریاضی در مقابل زبان کلامی» توسط رضا منصوری استاد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و «دانش ریاضی در چشم‌انداز آموزش دو فرهنگی» توسط محمد امین قانعی راد استاد جامعه شناسی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به  علاوه چند سخنرانی تخصصی در امتداد محورهای اصلی سمینار ایراد می‌شوند.
 
دبیر کمیته علمی سمینار علی رجالی (استاد ریاضیات دانشگاه صنعتی اصفهان) و دبیر سمینار محسن محمدزاده (استاد آمار دانشگاه تربیت مدرس) هستند.
 
«سمینار علوم ریاضی و چالش‌­ها» با پیشنهاد و ابتکار عمل «کمیسیون پیشبرد ریاضیات فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران» و با همراهی و همفکری دو انجمن علمی قدیمی و موفق کشور «انجمن ریاضی ایران» و «انجمن آمار ایران» و پشتیبانی «دانشگاه تربیت مدرس» 29 و 30 مهر ماه برپا می‌شود. شرکت در این سمینار برای عموم علاقمندان آزاد است. اطلاعات بیشتر از طریق پایگاه اطلاع رسانی سمینار به نشانی  http://www.scms1394.ir در دسترس است.
 
کلمات کلیدی
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد
پایه های بسیاری از علوم انسانی ریاضیات است
دانشگاه آزاد قزوین قهرمان لیگ روباتهای فوتبالیست اندازه متوسط شد
سه میلیارد ریال برای خانه ریاضیات بوشهر اختصاص یافت