ثبت نام: ۱۲ تا ۱۹ بهمن
مرحله انتخابی(غیرحضوری): ۲۱ تا ۲۸ بهمن
مرحله نهایی: ۱۲ و ۱۳ اسفند
معرفی مسابقه
نبرد هوش مصنوعی شریف، مسابقه برنامه نویسی دانشجویی است که شرکتکنندگان در قالب تیمهای سه نفره برای بازی طراحی شده توسط تیم فنی، برنامهای مینویسند تا بتواند حریفان را یکی پس از دیگری شکست دهد. در واقع، این مسابقه هشتمین دورهی مسابقهی نبرد به زبان جاوا (JavaChallenge) است که از امسال، علاوه بر جاوا، ++C و پایتون را هم به طور رسمی پشتیبانی میکند و با نام نبرد هوش مصنوعی (AIChallenege) به حیات خود ادامه میدهد! همچنین در این دوره از رقابتها امکان حضور تیمها از سراسر جهان فراهم شده است و مسابقات به شکل بینالمللی برگزار خواهد شد. شرکت در مسابقه نیاز به هیچ گونه اطلاعات تخصصی از مباحث و الگوریتمهای هوش مصنوعی ندارد (البته استفاده از این الگوریتمها به موفقتر بودن برنامهها کمک خواهد کرد.) و مهارت برنامهنویسی به یکی از زبانهای فوق برای حضور در مسابقه کافی خواهد بود! قوانین شرکت در مسابقه را میتوانید از طریق این لینک مشاهده کنید.
اخبار و اطلاعات تکمیلی مسابقه از طریق وبلاگ مسابقه در دستس شما خواهد بود. به امید دیدار شما در این دوره از مسابقات!
Challenge Introduction
Sharif Artificial Intelligence Challenge 2016
Sharif AI Challenge is a student programming contest in which competitors will compete for the game designed by our technical team, and challenge other teams to win and go up the ladder. This competition was originally titled "JavaChallenge", but during it's 8th year we've decided to add support for C++ and Python. Hence, the name "AIChallenge".
The only pre-requisite to enter this competition is familiarity with one of the aforementioned programming language. But obviously, knowledge of algorithmic thinking and artificial intelligence will be a great asset for any of the participating teams. You can see participation rules here and last year document here.
قوانین شرکت در مسابقه
شرایط تیمها برای شرکت در مرحله انتخابی:
شرکت در این مرحله برای همه افراد آزاد است.
شرایط تیمها برای شرکت در مرحلهی نهایی (حضوری):
۱- همه اعضای تیم باید مشغول به تحصیل باشند.
۲- تیم باید حتما ۳ نفر عضو داشته باشد.
۳- همه اعضا میبایست اطلاعات صحیح خود را موقع ثبت نام وارد کرده باشند.
۴- حضور در محل مسابقه نهایی (دانشگاه صنعتی شریف) بر عهده خود شرکتکنندگان است.
تاریخچه
سه دوره ی نخست مسابقه (۱۳۸۹-۱۳۸۷)
برگزاری مسابقه به صورت درون دانشگاهی
۷ سال پیش تعدادی از اعضای انجمن علمی دانشکده ی مهندسی کامپیوتر، تصمیم گرفتند تا مسابقهی برنامه نویسی در کنار مسابقات ACM در دانشکده برگزار کنند. با شرکت در این مسابقه مهارت های برنامه نویسی دانشجویان سنجیده و تقویت میشد. در دو سال بعد هم مسابقه با همین شرایط برگزار شد. به طوری که برگزاری این مسابقه به رویدادی سالیانه در دانشکده تبدیل شده بود.
دوره ی چهارم تا ششم مسابقه (۱۳۹۲-۱۳۹۰)
با حضور تیم هایی از دانشگاه های دیگر شهر تهران
دورهی چهارم مسابقه با نام «نبرد به زبان جاوا» معرفی شد وبا تصمیم انجمن علمی ، علاوه بر تیم های داخلی ،تیم هایی از دانشگاه های دیگر هم در این مسابقه حضور داشتند. در آن دوره فقط چند تیم از دانشگاه های تهران و امیرکبیر به عنوان تیم خارجی در مسابقه شرکت کردند. پنج سال از اولین دوره ی مسابقات گذشته بود و انجمن علمی دانشکده خود را ملزم به برگزاری مسابقه میدانست. درواقع نبرد به زبان جاوا به یکی از برنامه های ثابت سالیانهی دانشکده تبدیل شده بود. دورهی پنجم هم با حضور تیم هایی از دانشگاه های تهران و امیرکبیر و شریف برگزار شد. در دورهی ششم برگزاری مسابقه، تبلیغات به صورت گسترده تری انجام شد و تیم های محدودی از دانشگاههای خارج از شهر تهران هم در آن مسابقه شرکت کردند.
دوره ی هفتم مسابقه (۱۳۹۳)
پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی ++C و پایتون
دورهی هفتم با درنظر گرفتن مشکلات و تجربه های دوره های قبل، به گونه ای متفاوت برگزار شد.نتیجهی تلاش برگزار کنندگان در این دوره ، حضور ۱۵۸ تیم از ۲۸ دانشگاه کشور در مرحله ی غیرحضوری و یک رقابت جدی برای انتخاب ۳۲ تیم در مرحلهی حضوری بود. همچنین به همت تیم فنی ، زبان های ++C و python هم در مسابقه پشتیبانی میشدند.
مستنداین مسابقه (جاواچلنج۹۴) از طریق این لینک قابل مشاهده است.
دوره هشتم مسابقه (۱۳۹۴)
برگزاری مسابقه در سطح بین المللی
باتوجه به تجربهی موفق در برگزاری مسابقه با پشتیبانی زبان های مختلف برنامه نویسی، دورهی هشتم این مسابقات با تغییر نام خود به «نبرد هوش مصنوعی شریف» برگزار خواهد شد. همچنین این دوره از مسابقات به صورت بین المللی برگزار می شود.