شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ 5855 0 1

محقق مایکروسافت: ما همواره هوش و پیچیدگی انسان را دست کم می گیریم.

جایگاه هوش مصنوعی طی دهه آینده / تضاد عقاید برسر استخدام ربات

در سال 2025، خودروهای بدون راننده می تواند امری کاملا طبیعی باشد، آمریکاییها می توانند وقت بیشتری برای تفریح داشته باشند، قیمت اجناس پایین می آید؛ یا حتی ممکن است بیکاری شدید و شکاف عمیقی درمورد میزان درآمد بوجود آید. تقابلات انسانی امری لوکس شده و افراد مرفه بتوانند در شهرهایی که دور تا دور آن با دیوار پوشیده شده زندگی کنند در حالیکه رباتها برای آنها کار می کنند. شاید هم تغییرات بسیار کوچک و ناچیز باشد.

تحقیق جدیدی که توسط یک کمپانی بررسیهای اینترنتی و دانشگاه Elon صورت گرفته بیانگر این مسئله است که وقتی از حدود 1900 کارشناس و افراد عادی در مورد انتظارتشان در زمینه تأثیر هوش مصنوعی برای کار در 11 سال آینده سوال شد نظرات آنها کاملا متفاوت بود. 48 درصد پرسش شوندگان بر این عقیده اند که رباتها بیشتر از اینکه کار بوجود بیاورند، کار از بین می برند و 52 درصد عکس آن را می پندارند.

وقتی از آنها سوال شد انتظاراتشان را از شغلها در دهه آینده بیان کنند نظرات بشدت متفاوت بود.عده ای گفتند که خودروهای بدون انسان عادی می شود که تاکسی را از دور خارج می کند. عده ای دیگر گفتند باید انتظار زندگی کردن مرفهین را در انزوا داشته باشیم در حالیکه رباتها برایشان کار می کنند. عده ای دیگر بیشتر محافظه کار بودند و اخطار کردند که تکنولوژی با سرعتی که انسانها فکر می کنند حرکت نمی کند و اینکه انسان به این راحتی قابل جایگزین شدن نیست.

به گفته Jonathan Grudin ، مهمترین محقق مایکروسافت، ما همواره هوش و پیچیدگی انسان را دست کم می گیریم. 40 سال پیش همگان بر این باور بودند که پیشرفتهای زبان کامپیوتر کدینگ، شغلهای مربوط به برنامه نویسی را از بین خواهد برد. با وجود اینکه تکنولوژی، شغلهایی مانند منشی و اپراتور را حذف کرد ولی شغلهایی مانند بازاریابی اینترنتی را بوجود آورد. و Grudin  و سایر پاسخ دهندگان درست می گویند که 11 سال زمان زیادی برای تغییرات شگرف نیست.

در این تحقیق تمام شرکت کنندگان هم عقیده اند که سیستم آموزشی در آموختن مهارتهای مورد نیاز دانش آموزان برای آینده شکست خورده و بیشتر از اینکه خلاقیت و نوآوری را گسترش دهد، در حال ترویج حفظ کردن وظایف است. برخی حتی پیش بینی کردند که اگر هوش مصنوعی بعضی از پست های کاری را اشغال کند چه اتفاقاتی رخ می دهد. 

یکی از محققان پیش بینی می کند که نرخ بیکاری بیداد می کند بگونه ای که مرفهین در شهرهای احاطه شده با دیوارها، زندگی می کنند و رباتها به استخدامشان در می آیند. عده ای می گویند که انسان مجددا به تولید دست در مقیاس کوچک روی می آورد و درخواستها برای محصولاتی که با دخالت دست انسان تولید می شود افزایش پیدا می کند. عده ای هم می گویند که وقت آزاد انسانها بیشتر می شود و می توانند بدنبال علائق شخصی خود بروند.

بنظر شما طی دهه آتی چه خواهد شد؟
 
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

پالیندروم چیست؟
طنز ریاضی: لطیفه های ریاضی!
قواعد بخش پذیری بر اعداد  1 تا 20
طنز ریاضی: اثبات 5=2+2
زندگینامه بزرگان ریاضی: سرینیواسا رامانوجان
طنز ریاضی: اثبات 2=1
زندگینامه بزرگان ریاضی: گوتفرید لایب نیتس
قضایای ناتمامیت گودل
زندگینامه ریاضیدانان: رویا بهشتی زواره