- نونا حلمی ، "سیستم های خبره" جزوه دانشگاه آزاد تهران جنوب
- وب سایت اطلاعات علمی http://www.igcseict.info
- هاشم کمالی رضایی ، حسین آقانبی ، "تجارت الکترونیک در اقتصاد"،مجله توسعه سعادت ،سال سیزدهم، شماره 19 ، مرداد ماه 1388
- مجله الکترونیک ویستا ، اینترنت و فناوری اطلاعات، شماره ششم، تجارت الکترونیک
- اکرم هادی زاده مقدم و همکاران، ارائه مدل توفیق پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری، انتشارات دانشگاه مشهد.
- هاکمن ای . ون ،راه هایی برای بهبود وب سایت تجاری، مترجم: حمید کاظمی، پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران
- E.W.T. Ngai and et al,” Application of data mining techniques in customer relationship management: A literature review and classification”, journal
- Mehrbakhsh Nilashi and et al, “An Application Expert System for Evaluating Effective Factors on Trust in B2C Website” doi:10.4236/eng.2011.311132 Published Online November 2011
- P.Isakki alias Devi and et al,” THE EXPERT SYSTEM DESIGNED TO IMPROVE CUSTOMER SATISFACTION” , Advanced Computing: An International Journal ( ACIJ ), Vol.2, No.6, November 2011
- M.Špundak ,” Web shop user error detection based on rule based expert system“ IEEE Conference Publications , 2010 , Page(s): 603 – 608 .
- Shuliang Li, “A Web-enabled hybrid approach to strategic marketing planning: Group Delphi+a Web-based expert system”Expert System With Applications , Volume 29, Issue 2, August 2005, Pages 393–400 .
- Yiyang Zhang, Jianxin (Roger) Jiao ,” An associative classification-based recommendation system for personalization in B2C e-commerce applications” , Expert Systems with Applications, Volume 33, Issue 2, August 2007, Pages 357–367
- Y. Duan and et al, “Web-based Expert Systems: Benefits and Challenges”, Information & Management, Volume 42, Issue 6, September 2005, Pages 799–811