شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ 3492 0 1

یک کارشناس تغذیه: دیر خوایبدن شبانه، یکنواختی صبحانه و دل به هم خوردگی و طعم بد دهان در صبح‌ها از مهمترین دلایل صبحانه نخوردن دانش آموزان است.

یک کارشناس تغذیه:

دانش‌آموزانی که صبحانه می‌خوردند، نمره ریاضی بهتری می‌گیرند

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، دیر خوایبدن شبانه، یکنواختی صبحانه و دل به هم خوردگی و طعم بد دهان در صبح‌ها را از مهمترین دلایل صبحانه نخوردن دانش آموزان دانست.
 
لیلا رضا زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، صبحانه را مهمترین وعده غذایی دانست که افراد را از سلامت بیشتری برخوردار می‌کند و صرف آن خصوصا برای کودکان و دانش‌آموزان اهمیت ویژه‌ای دارد. وی معتقد است: دانش آموزانی که صبحانه می‌خورند، در درس ریاضی نمره‌های بهتری کسب می کنند، تمرکز بیشتری سر کلاس درس دارند و به علاوه با دیگران بهتر رفتار می‌کنند.
 
به گفته این کارشناس تغذیه، کودکانی که صبحانه نمی‌خوردند‌، نزدیک ظهر بیشتر گرسنه می‌شوند و احتمال دارد به مصرف غذاهای پرکالری که اهمیت غذایی کمی دارند از جمله چیپس و پفک روی بیاورند که احتمال چاقی و سرطان را در بزرگسالی برای آنها به همراه دارد.
 
رضا زاده گفت: دیر خوابیدن و بد خوابیدن شبانه‌ منجر به دیر بیدار شدن کودک می‌شود، همچنین یکنواختی صبحانه باعث می‌شود دانش آموزان تمایل کمتری برای مصرف این وعده غذایی مهم داشته باشند. وی افزود: طعم بد دهان و دل بهم خوردن صبحگاهی نیز از دیگر عواملی است که باعث می‌شود کودک تمایل کمتری به صبحانه داشته باشد و در این شرایط باید کودک از نظر وضعیت خواب، احتمال وجود انگل‌های روده‌ای و مشکلات روانی و روحی بررسی شود.
 
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در خصوص یک صبحانه مناسب برای دانش‌آموزان هم یادآوری کرد: برای دانش‌آموزانی که صبحانه سریع دوست دارند، می‌توان از غلات پرک از جمله گندم و جو با شیر استفاده کرد.
 
رضا‌زاده با تاکید بر اینکه صبحانه باید حاوی مواد متنوع و مغذی و خصوصا پروتئین باشد، ادامه داد: نان و پنیر و گردو، شیر با کیک خانگی، کره و مربا، خامه و عسل و برای کودکان کم وزن شیره انگور‌ یا خرما با ارده می‌تواند یک صبحانه مناسب باشد. به گفته وی، مصرف یک لیوان شیر همراه صبحانه، می‌تواند صبحانه را کامل‌تر کند.
 
این کارشناس تغذیه تصریح کرد: میان وعده‌هایی که دانش آموزان با خود در مدرسه همراه می‌برند نیز باید شامل مغزها، نخودچی و کشمش، ساندویچ کوکو و کتلت‌ یا تخم مرغ آب پز، یک کاسه کوچک خوراک لوبیا‌ یا عدسی ‌یا شیر و کیک باشد. رضا زاده توصیه کرد: برای میان وعده زنگ تفریح دانش آموزان استفاده از خوراکی‌هایی چون چیپس و پفک و ... توصیه نمی‌شود.
کلمات کلیدی
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
پروفسور کرم زاده: آموزش و پرورش زیر ساخت توسعه و پیشرفت کشور است
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز