شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ 4149 0 1

استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا، مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران 2014 را فراتر از حد انتظار و هیجان انگیز ارزیابی کرد و ایده های دانشجویان و دانش آموزان ایرانی در زمینه روباتیک را ستود.

استاد دانشگاه استنفورد آمریکا:

دانشجویان و دانش آموزان ایرانی ایده های خوبی در علم روباتیک دارند

پروفسور «برنارد راث» استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا

استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا، مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران 2014 را فراتر از حد انتظار و هیجان انگیز ارزیابی کرد و ایده های دانشجویان و دانش آموزان ایرانی در زمینه روباتیک را ستود. به گزارش ایرنا، پروفسور «برنارد راث» به عنوان یکی از اعضای فدراسیون جهانی روبوکاپ در سمپوزیوم بین المللی روباتیک و هوش مصنوعی، طی سخنرانی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: مسابقات روبوکاپ آزاد ایران سطح بالایی دارد و مانند مسابقاتی که در ژاپن و یا دیگر کشورها برگزار می شود، دارای لیگ های زیادی است.
 
وی ادامه داد: در ایران دانشجویان و یا دانش آموزان کم سنی را دیدم که بسیار خوب کار می کنند و ایده های خوبی دارند که این بسیار مهم و قابل توجه است. راث مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران را هم سطح مسابقات جهانی روبوکاپ خواند و تنها تفاوت آنها را در تعداد تیم های شرکت کننده، عنوان کرد. وی تصریح کرد، علم روباتیک در ایران همانند کشورهای آمریکا، آلمان و ژاپن پیشرفت داشته و همه تجهیزات موجود در این کشورها در ایران نیز دیده می شود و پیشرفت ایران در زمینه روباتیک همگام با کشورهای مطرح دنیاست.
 
استاد دانشگاه استنفورد درمورد اهداف علم روباتیک در دنیا گفت: بیشتر سعی داریم کارهای سخت را به روبات ها بسپاریم و ارتباط روبات با انسان ها را بیشتر کنیم تا مردم فکر نکنند که روبات یک ماشین است. وی با بیان اینکه بطور قطع نمی توانیم روبات را به یک انسان تبدیل کنیم، تاکید کرد: با این حال ارتباط نزدیک با روبات ها دور از دسترس نیست و در آینده روبات ها با ما حرف می زنند، عکس العمل نشان می دهند، شاد یا غمگین می شوند، البته این کارها درمورد روبات ها به شکل یک انسان نیست.
 
سخنران سمپوزیوم بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی ادامه داد: روبات ها باید به زندگی انسان ها کمک کنند، به عنوان مثال موبایل هم یک جور روبات است که استفاده های زیادی برای ما دارد و به زندگی ما کمک می کند، اما در گذشته این امکانات وجود نداشت. راث نقش برگزاری سمپوزیوم های بین المللی روباتیک و هوش مصنوعی و مسابقات روباتیک را در به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تجربیات متخصصان این حوزه تاثیرگذار و مفید توصیف کرد.
 
نهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران از روز چهارشنبه 20 فروردین ماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز شده و امروز جمعه پایان می یابد.  دراین دوره از مسابقات 388 تیم از 22 کشور جهان شرکت دارند که از این تعداد 340 تیم ایرانی و 48 تیم خارجی هستند. 
 
این مسابقات در 24 لیگ روبات انسان نما، فوتبالیست سایز متوسط، فوتبالیست سایزکوچک، امدادگر واقعی، روبات خانگی، نمایش دانشجویی، روبات های استاندارد، روبات های پرنده، شبیه ساز فوتبال دوبعدی، شبیه ساز فوتبال سه بعدی، شبیه ساز عامل امداد، روبات امدادگر مجازی، مین یاب خودکار، مین یاب دستی، رقابت فنی مین یاب، فوتبال آزاد، فوتبال ب سبک وزن، فوتبال ب وزن آزاد، امداد ابتدایی الف، امداد پیشرفته الف، امداد ب، امداد فضای مشترک، نمایش دانش آموزی موضوع آزاد و نمایش دانش آموزی موضوع مشترک برگزار می شود. 
 
آمریکا، انگلیس، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، آلمان، سوئد، هلند، برزیل، مکزیک، ژاپن، چین، تایلند، هند، پاکستان، امارات، کانادا، ترکیه، کلمبیا، مصر، اندونزی و ایران از جمله کشورهای شرکت کننده در این دوره از مسابقات هستند.
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور