چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۴
يکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ 5015 0 2

کاهش قند خون در بدو تولد منجر به مشکلات یادگیری و عملکرد ضعیف در دوران مدرسه می شود.

ارتباط کاهش قند خون و مشکلات یادگیری دانش آموزان

به گزارش خبرنگار مهر، یک مطالعه جدید نشان می دهد که کودکانی که بلافاصله بعد از تولد با کاهش جزئی در قند خون مواجه می شوند، بعدها در آینده و در دوران مدرسه در "ریاضی و خواندن" دچار مشکل می شوند.
 
در مطالعه فوق، کودکانی که در هنگام تولد به اصطلاح دچار "هیپوگلیسمی گذرا" شده بودند، در مقایسه با همسالان خود در خواندن و مهارت های ریاضی ضعیف تر عمل کردند.
 
این مطالعه که در دانشگاه نیوزیلند انجام شده ۲۴ آگوست در مجله JAMA Pediatrics منتشر شده است.
 
هیپوگلیسمی گذرا شایع ترین شکل هیپوگلیسمی نوزادی است و به دلیل کاهش ذخائر گلیکوژنی (نارسی، دیررسی،تاخیر رشد داخل رحمی ،جثه کوچک و یا افزایش انسولین (دیابت مادر، اریتروبلاستوز) است.
 
این رویداد به مواردی اشاره دارد که در آن قند خون نوزاد در طول ۳ ساعت بعد از تولد به سطح غیر طبیعی کاهش می یابد و به سرعت بهبود می یابد.
 
مغز نوزاد برای انرژی به گلوکز (قند) نیاز دارد و  گفته می شود هیپوگلیسمی طولانی مدت می تواند آسیب جبران ناپذیری بر مغز نوزاد داشته باشد.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

معادله
برگزاری ‌همایش «روزی با ریاضی» با حضور 400 دانش‌آموز ‌زنجانی ‌
هوش مصنوعی مایکروسافت متن های ناخوانا را خواندنی می کند
«مریم میرزاخانی» با رفتنش بار دیگر تیتر یک روزنامه‌ها شد
ایجاد مقطع ارشد
توقف توسعه مدارس نمونه دولتی،‌تیزهوشان و شاهد از سال تحصیلی جدید
تیم ملی المپیاد ریاضی ایران موفق به کسب ۴مدال نقره و ۲مدال برنز شد
دعوت از مردم ایران برای مشارکت در حرکت جهانی ساعت زمین
آموزش تیزهوشان باید به بخش جدایی ناپذیر تربیت معلمان تبدیل شود