شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ 3398 0 4

پروفسور مهدی بهزاد، پدر علم گراف ایران: ایران از نظر علم ریاضیات از جایگاه خوبی در میان کشورهای دنیا برخوردار است.

پدرعلم گراف کشور: ایران از نظر ریاضیات جایگاه خوبی در دنیا دارد

پدر علم گراف کشور گفت: ایران از نظر علم ریاضیات از جایگاه خوبی در میان کشورهای دنیا برخوردار است. پروفسور مهدی بهزاد روز پنج شنبه در همایش استانی ریاضی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین افزود: ایران اکنون عضو اتحادیه انجمن های ریاضی دنیا است و اکنون در رتبه بندی سه قرار دارد و درآستانه دستیابی به جایگاه چهارم انجمن های ریاضیات دنیا قرار دارد.

وی گفت: با توجه به تلاش ریاضیدان های کشور امیدواریم در آینده نیز در ردیف انجمن های ریاضی پنج جهان باشیم. پدر علم گراف کشور بیان کرد: در ایران پرداختن به فعالیت های ریاضیات بسیار فوق العاده است که این خود مسیر را برای رسیدن به سطح انجمن های برتر ریاضیات جهان فراهم می کند.

بهزاد اضافه کرد: نامگذاری سال 2000 میلادی در سازمان ملل به نام سال جهان ریاضیات که در حال ورود به قرن 21 میلادی قرار داشتیم، نشانه آگاه جهان از این است که ریاضیات نردبان علم است. چهره ماندگار ریاضی ایران گفت: اکنون 40 خانه ریاضیات در شهرهای بزرگ و کوچک کشور راه اندازی شده است که نخستین واحد آن در استان اصفهان فعال است.

وی گفت: انجمن ریاضیات، نخستین انجمن علمی کشور است که در سال 1350 با تلاش صدها تن از ریاضیدانهای میهن به ثبت رسیده است. پدر علم گراف ایران بیان کرد: بسیاری از تشکل ها، انجمن ها و مسابقات علمی کشور همچون ریاضیات به تقلید و پیروی از سایر کشورهای دنیا راه اندازی و برگزار می شود.

بهزاد توضیح داد: راه اندازی موزه ریاضیات در استان یزد و پیگیری مراحل ثبت اتحادیه ریاضیات در کشور جزو برنامه های مهم برای گسترش علم ریاضیات و ارتباط تشکل ها و خانه های ریاضیات در کشور است.

فرماندار خمین نیز گفت: برگزاری چنین همایش هایی با حضور استادان و مولفان کتاب های آموزشی به ویژه برای قشر فرهنگی می تواند در ارتقا شاخصه های علمی شهرستان بسیار موثر باشد.

سید مهدی ساداتی افزود: تحصیل حدود 10 هزار دانشجو از مقطع فوق دیپلم تا دکترا در12 دانشگاه، دانشکده و موسسه آموزش عالی در شهرستان، نشان از اهمیت علم و دانش به عنوان عناصر مهم توسعه دارد.

وی گفت: موفقیت های مراکز علمی همچون خانه ریاضیات، دستاورد همدلی و استفاده از نیروی انسانی متبحر و استفاده از روشهای علمی جدید در فرآیند آموزش و یادگیری است.

همایش استان مرکزی ریاضیات هشتم و نهم مهرماه در قالب 18 کارگاه آموزشی و با بهره مندی از 23 تن از استادان و مولفان کتاب ریاضیات ویژه معلمان در خمین برگزار شد.
منبع
ایرنا
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
هوش مصنوعی برای کمک به نابینایان وارد نرم افزار آفیس می شود