پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ 187 0 1

رقابت بیش از ۱۰۰۰ فراگیر در جشنواره ریاضیات خلاق در مشهد

برگزاری جشنواره ریاضیات خلاق (آی مت) ۱۴۰۳

مسعود زاده باقری، عضو شورای سیاستگذاری وزرات آموزش و پرورش گفت: ۱۰۳۶ کودک و نوجوان در جشنواره ریاضیات خلاق از ۲۰ شهریور در مشهد به رقابت خواهند پرداخت. وی در نشست خبری جشنواره کشوری ریاضیات خلاق با اعلام این خبر اظهار کرد:
 
جشنواره آی مت (IMATHS) به کودکان گروه سنی ۳ تا ۷ سال اختصاص دارد و هدف اصلی آن ایجاد شادی و نشاط در کودکان و ارتقای مهارت‌های اجتماعی و گروهی آن‌ها است.
 
دومین دوره مسابقات جهانی سیمس نیز  با اهدافی چون ترس‌زدایی از درس ریاضیات، مختص گروه سنی ۷ تا۱۳ سال برگزار می‌شود. در اولین مرحله بیش از ۳۰ هزار نفر شرکت کردند و پس از طی مراحل استانی، ۱۰۳۶ نفر به مرحله کشوری راه یافتند. از مجموع راه یافتگان، بیش از ۷۴۴ نفر از شرکت‌کنندگان زیر ۷ سال هستند و اکثر این کودکان با همراهی والدین و مشایعت مربیان منتخب در جشنواره حضور پیدا خواهند کرد.
 
در این دوره ها برای جلوگیری از اضطراب جدایی در کودکان کم‌سن، تعدادی روانشناس نیز دعوت شده‌اند تا به مسائل احتمالی رسیدگی کنند.
 
زاده باقری با اشاره به اینکه حدود ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان دختر و ۴۸ درصد پسر هستند، ابراز کرد: همچنین برنامه‌های جانبی برای والدین در نظر گرفته شده است، از جمله این موارد می‌توان به سخنرانی‌های متخصصان روانشناسی، در زمینه مهارت‌های فرزندپروری اشاره کرد.
 
این جشنواره در واقع صرف آموزشی نیست و هدف اصلی آن از بین بردن ترس کودکان از ریاضی است. روش‌های آموزشی در این دوره‌ها بر پایه بازی و آموزش غیرمستقیم است و کودکان بدون احساس فشار در محیطی شاد و مفرح مفاهیم ریاضی را یاد می‌گیرند.
 
زاده باقری در خصوص هزینه‌ این دوره‌ها افزود: هزینه‌های اندکی توسط والدین پرداخت می‌شود که این هزینه صرف تهیه جوایز، پکیج‌های آموزشی و تامین هزینه‌های اجرایی جشنواره می‌شود.
 
یکی از اهداف مهم و حائز اهمیت در این جشنواره کمک به کودکان برای تقویت مهارت‌های شناختی و برداشتن موانع خلاقیت است.
 
این جشنواره از استان فارس آغاز شده و سپس به سراسر کشور گسترش یافت و در این دوره نیز بیشترین شرکت کنندگان از استان فارس هستند که بر اساس آمار  حدود ۲۷۰ تا ۲۸۰ نفر را شامل می‌شود.
منبع
ایسنا

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

برگزاری جشنواره ریاضیات خلاق (آی مت) ۱۴۰۳
تشخیص هوش افراد از روی چهره
رتبه‌های ممتاز کنکور در اختیار دختران
بازگشت تیم ملی المپیاد ریاضی با ۶ مدال
معادله
خانه ریاضیات اردبیل تشکیل می شود
راه‌اندازی کرسی علمی
اعلام  اسامی شرکت کنندگان در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی شطرنج کشور